پلیس بوشهر نسبت به نگهداری طلا و جواهر در منازل هشدار داد

ئیس پلیس آگاهی استان بوشهر برای پیشگیری از سرقت منازل، شهروندان قبل از بروز هر گونه حادثه جوانب خروج از خانه را رعایت و از نگهداری طلا و جواهرات در منزل اجتناب کنند.

به گزارش جنوب استان،به  نقل از روابط عمومی پلیس بوشهر، سرهنگ جوشن سهرابی با اشاره به تعطیلات پایان سال و نوروز اظهار کرد: انتظار می رود شهروندان برای پیشگیری از سرقت تا حد امکان از خالی نگه گذاشتن منزل خودداری یا سعی شود فرد مراقب در منزل حضور داشته باشد تا خالی از سکنه نماند.

وی با قدردانی از همراهی و مشارکت مردم استان بوشهر در رعایت نکات ایمنی و پیشگیری از وقوع جرائم سرقت تاکید کرد: برای پیشگیری از وقوع سرقت نصب سیستم‌های حفاظتی و دوربین‌های مراقبتی و مداربسته نقش بسزایی در جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت منزل دارد.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر با بیان اینکه شهروندان باید از نگهداری اشیای قیمتی و طلا و جواهرات در منزل و در دسترس بودن آنها خودداری کنند، گفت: برای نگهداری اشیای قیمتی در صورت امکان از صندوق امانات در بانک‌ها استفاده شود و در مواقعی که مجبور به نگهداری موقت وجوه نقد و اشیای قیمتی در داخل منزل هستند باید از پنهان کردن آن بصورت یک جا خودداری و از گاوصندوق سالم و مطمئن استفاده کنند.

وی با تاکید بر اینکه پلیس همواره در کنار مردم قرار دارد و به دنبال برقراری امنیت در جامعه و مبارزه با سارقان است، گفت: در سال جاری عمده سرقت‌های صورت گرفته از منازل شهروندان استان بوشهر بیشتر شامل طلا و جواهرات بوده است که توسط سارقان حرفه‌ای غیربومی و در روزهای تعطیل آخر هفته و در زمان نبود ساکنان در منزل صورت گرفته است.

رئیس پلیس آگاهی استان بوشهر تاکید کرد: مردم نسبت به اتومبیل‌ها و موتورسیکلت‌های متوقف و سرنشینان آن در پیرامون منزل خود بی‌تفاوت نباشند و در صورت مشاهده موارد مشکوک، شماره و سایر مشخصات آنها را یادداشت و سریع به مراکز ۱۱۰ پلیس اطلاع دهند.