معاون عمرانی استانداری بوشهر:

رسانه‌های بوشهر رعایت قوانین راهنمایی‌ و رانندگی را فرهنگ‌سازی کنند

عاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر گفت: رسانه‌ها در خصوص تبعات ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت به خوبی اطلاع رسانی کنند.

به گزارش جنوب استان، محمد هادی رستمیان یکشنبه شب در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان بوشهر اظهار داشت: باید با اتخاذ تصمیمات مناسب و اقدامات اجرایی مؤثر شرایطی فراهم شود تا از شدت تصادفات خصوصاً در خصوص موتورسواران که ایمنی کمتری دارند کاسته شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر افزود: تمامی دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی ترافیک استان به منظور انجام کار گروهی برای کاهش آمار تصادفات باید بسیج شوند و خانواده‌ها نیز در این خصوص با حساسیت ویژه‌ای همکاری کنند.

وی گفت: افراد زیادی در استان بخاطر تصادفات رانندگی جان خود را از دست داده‌اند، که این مهم تنها با نصب دوربین‌های مداربسته و سرعت‌کاه در کوچه و خیابان‌ها حل شدنی نیست و نیازمند همکاری همه‌جانبه رانندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها است.

وی یادآور شد: حسب گزارش‌های ارائه شده از سوی راهنمایی و رانندگی تعداد ۴۴۳ دستگاه موتورسیکلت طی دو هفته اخیر در استان به دلیل عدم رعایت قوانین توسط موتورسواران و انجام حرکات مخاطره‌آمیز، توقیف شد.

وی عامل بسیاری از حوادث و تصادفات به وقوع پیوسته توسط موتورسواران در استان را عوامل انسانی اعلام کرد و فرهنگ سازی برای رانندگی صحیح و اصولی توسط دستگاه‌های مربوطه و رسانه‌ها بویژه صدا و سیما را خواستار شد.

رستمیان تاکید کرد: رسانه‌ها در خصوص تبعات ناشی از عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی توسط رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت که منجر به تصادفات و فوت و جرح می‌شود بخوبی اطلاع رسانی کنند، زیرا کاهش شدت تصادفات از طریق اقدامات فرهنگی مؤثرتر است.