رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر

جستجوی برای پیدا کردن صیادان تنگستانی ادامه دارد

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی بوشهر گفت: جستجوی هوایی و دریایی برای یافتن اثری از سه صیاد تنگستانی ادامه دارد.

حجت خسروی بیان کرد: در پی اعلام سپاه منطقه خورخان در شهرستان دیر متوجه ناپدید شدن یک فروند قایق شدیم که به قصد صیادی به دریا رفته بود. او افزود: این قایق شنبه از روستای کری در شهرستان تنگستان خارج شده و یکشنبه حدود ساعت۱۸ اعلام کرده بود که دچار سانحه شده است. رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: در پی این گزارش، همه ظرفیت‌ها بسیج شد تا اثری از این قایق و سرنشینان آن پیدا شود. خسروی گفت: شناور ناجی ۱۸ از دیر به موقعیت اعزام شد، قایق‌های محلی و شناور‌های سپاه نیز در محل حاضر شدند و عملیات جستجو و نجات تا ساعت ۴بامداد امروز ادامه داشت. او افزود: امروز صبح نیز بالگرد سپاه و هواپیمای فوق سبک(جایروپلین) اداره کل بنادر و دریانوردی به پرواز درآمدند اما همه این کارها بی‌نتیجه ماند. رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر عنوان کرد: با توجه به اینکه بالگرد و جایروپلین امکان پرواز در شب را ندارند، درخواست دادیم که از ظرفیت پهپادی برای شب استفاده کنیم. خسروی گفت: جستجو برای یافتن صیادان همچنان ادامه خواهد یافت.

به گفته یکی از صیادان شهرستان دیر در خصوص مفقود شدن ۳ صیاد در خلیج فارس اظهار کرد: روز گذشته صیادی از اهالی روستای ساحلی سالم آباد تنگستان، طی تماس تلفنی با یکی از اقوام خوداعلام می‌کند که قایق صیادی وی با سه سرنشین حدود چهار مایلی خورخان بردخون به دلیل سنگینی بار و مواج شدن دریا دچار غرق شدگی شده و کمک کنید. وی گفت: پس از آن تماس تاکنون با این افراد نتوانسته‌ایم ارتباطی برقرار کنیم و بلافاصله به صیادان بومی و بسیج دریایی خورخان اطلاع و کار گشت‌زنی دریایی را با کمک مردم شروع کردیم. ماشالله واعظ فرمانده بسیج دریایی خورخان بردخون گفت: به محض دریافت خبر توسط بسیج دریایی، نیروهای بسیجی پایگاه شهید غلامی خورخان و پایگاه شهید ابراهیمی کری، فراخوان و آماده اعزام شدند که به دلیل طوفانی بودن دریا و جزر شدید در منطقه خورخان به ساعات پایانی شب موکول شد. وی در ادامه گفت: در نهایت جست‌وجوها توسط نیروهای مردمی در قالب بسیج دریایی از خورخان،کری و دیر، شناورهای رزمی پایگاه شهید دلواری عامری ، شناور ناجی اداره بندر دیر و سه فروند بالگرد از منطقه دوم نیروی دریایی سپاه، اداره بنادر و دریانوردی و هلال احمر بوشهر تاکنون ادامه دارد. به گزارش فارس، تاکنون دو مخزن سوخت و پرچم نشانگر تور ماهیگیری توسط شناورهای مردمی پیدا شده است.

  • تاریخ: ۱۱ – اسفند – ۱۴۰۰

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت‌: جست‌وجوی برای یافتن اثری از سه صیاد گمشده دیّری ادامه دارد اما تا این لحظه هنوز خبری از پیدا شدن آنها حاصل نشده است.
محمدتقی ایرانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص گمشدن صیادان دیّری از روز یکشنبه اظهار کرد: سه نفر از صیادان منطقه دیّر با توجه به هشدارهای هواشناسی و دریابانی و در شرایط نامساعد دریا از بندر خروج کرده و براساس اطلاعات واصله هنوز برنگشته‌اند.
وی اضافه کرد: از همان لحظه اعلام خبر با پیگیری‌های لازم از سوی شناورهای دریابانی، منطقه چهارم دریایی سپاه و اعزام بالگرد تجسس از سوی فرماندهی منطقه دو سپاه بوشهر و حتی شناورهای محلی عملیات تجسس در دستور قرار گرفته ولی به واسطه ناپایدار بودن وضعیت جوی تا این لحظه هنوز خبری از پیدایش صیادان مورد نظر حاصل نشده است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: عملیات نجات بی وقفه ادامه دارد و امیدواریم این صیادان صحیح و سالم نزد خانواده‌هایشان برگردند.