منابع اعتباری بانک‌های بوشهر به خارج از استان منتقل نشود

استاندار بوشهر با اشاره به نقش بانک‌ها در توسعه سرمایه‌گذاری و حمایت از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران گفت: هیچ منبع اعتباری بانک‌های بوشهر نباید به خارج از استان منتقل شود.

به گزارش جنوب استان به نقل از اداره کل روابط عمومی  استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با بیان اینکه تسریع در اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی از اولویت‌های استان است اظهار داشت: از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه ۳۱۴ طرح برای پرداخت تسهیلات به بانک‌های عامل ابلاغ شده که تسریع در پرداخت این اعتبارات به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان ضروری است.

وی سرکشی از طرح‌های اجرا شده در عرصه اشتغال‌زایی و تولیدی را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: باید مشکلات طرح‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری با سرکشی مسئولان و کارشناسان دستگاه‌های ذیربط بررسی شود.

استاندار بوشهر از تشویق عوامل موثر در اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی خبر داد و تصریح کرد: بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی که که در اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده‌اند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

محمدی‌زاده بانک‌ها را منبع مهم سرمایه در استان دانست و تأکید کرد: بانک‌ها نقش مهم و با اهمیتی در عرصه جذب سرمایه‌گذاران و توسعه طرح‌های اقتصادی و تولیدی دارند.

وی با بیان اینکه هیچ منبع اعتباری بانک‌های استان بوشهر نباید به خارج از استان منتقل شود خاطر نشان کرد: منابع پولی و مالی بانک‌ها باید در داخل استان بوشهر سرمایه‌گذاری شود.

استاندار بوشهر باتأکید بر جذب سرمایه‌گذار از سوی بانک‌ها تصریح کرد: بانک‌های برخوردار از منابع سپرده مطلوب باید برای افزایش منابع بانک‌های ضعیف راهکار لازم تدوین و عملیاتی کنند.

محمدی‌زاده باتأکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زایی و سرمایه‌گذاری گفت: بانک‌ها باید از تمام ظرفیت‌ها و راهکارها برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های مصوب استفاده کنند.

انتهای پیام/