امام جمعه بوشهر:

۷۰۰ مدرسه تخریبی استان بوشهر طی چهار سال نوسازی شوند

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در یک برنامه چهار ساله باید ۷۰۰ مدرسه تخریبی استان بوشهر نوسازی شوند.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح پنجشنبه در دیدار با مدیرکل و کارکنان آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار داشت: تعداد مدارس تخریبی استان بوشهر از ۱۲۰۰ به ۷۰۰ رسیده است و انتظار می‌رود در یک افق چهار ساله این مدارس نوسازی شوند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به تنهایی نمی‌تواند مشکلات زیرساختی را حل کند افزود: شورای برنامه ریزی استان، فرمانداری‌ها، نیروگاه اتمی، مراکز تجاری و صنایع نفت و گاز باید در کنار دستگاه تعلیم و تربیت باشد.

امام جمعه بوشهر خواستار توجه جدی به معیشت معلمان و دبیران شد و بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای به دغدغه‌های فرهنگیان شود تا آنها بدون دغدغه مسائل مادی، به فعالیت علمی خود برسند.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید دانش آموزان تراز علم و تراز انسانیت و دیانت تربیت کند اضافه کرد: در عرصه آموزش در جهان یک نگاه قوی علمی وجود ندارد و بسیاری از کشورها دچار پسرفت علمی شده‌اند.

آیت‌الله صفایی بوشهری با بیان کرد: در عرصه تعلیم باید یک تحول جدی در آموزش و پرورش رخ دهد تا بعد از ۱۲ سال تحصیل در مدرسه و سپس تحصیلات عالی دانشگاهی، افرادی را تربیت کنیم که هم در تولید علم به مرجعیت علمی در جهان دست یابند و هم انسان‌هایی در تراز انقلاب اسلامی باشند.

وی با بیان اینکه برنامه‌های دانش‌آموز، خانواده و مدرسه تراز انقلاب طرح‌های بسیار حساب شده و خوب در آموزش و پرورش استان است، گفت: نوجوانان و جوانان استان دارای استعدادهای خوبی هستند که فقط نیاز به توجه و امکانات دارند.