خطیبان جمعه استان بوشهر

گزیده ای از خطبه های نماز جمعه شهرهای استان بوشهر در ۱۳ اسفندماه

امامان جمعه شهرهای استان بوشهر اعلام کردند:اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مرزهای داخلی و خارجی به اقتدار سپاه وابسته است .

بوشهر: امام جمعه موقت بوشهر گفت: امروز دشمن با لجن پراکنی به دنبال لکه دار کردن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان یکی از مظاهر قدرت نظام است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسین دشتی در خطبه های نماز جمعه بوشهر افزود: امروز دشمن در تلاش است با ترفندهای مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را زیرسوال ببرد.

وی تاکید کرد: اقتدار نظام جمهوری اسلامی در مرزهای داخلی و خارجی به اقتدار سپاه وابسته است و مردم باید در جهاد تبیین همراهی و پشتیبانی کنند.

دشتی با اشاره به اعیاد شعبانیه و سالروز تاسیس نهاد انقلابی سپاه پاسدارن اضافه کرد: پاسدار و جانباز مولود انقلاب اسلامی است و زمانی که امام (ره) ندای انقلاب سرداد و ما را در مقابل طاغوت زمان تجهیز و فراخوان داد کسانی که این ندا را لبیک گفتند انگیزه پاسداری و جان دادن در راه انقلاب را داشتند.

وی تاکید کرد: این افراد آماده جان باختن و جان بازی در مسیر انقلاب بودند و شهیدان زیادی در این مسیر تقدیم انقلاب شده و همچنان برای تداوم این نظام شهیدانی از این تبار تقدیم انقلاب می‌شود.

دشتی اضافه کرد: پاسداران در مسیر احیا و ادامه انقلاب جان خود را در کف دست گرفتند و در جبهه های مختلف مبارزه کردند.

وی تاکید کرد: پاسداران باید همچنان ویژگی‌های انقلابی بودن، دفاع از ارزش‌های دین و انقلاب و مجذوب منافع مادی نشدن را در خود حفظ کنند.

دشتی گفت: نکند مظاهر مادی باعث شود پاسداران این ارزش وجودی خود را که مطاع با ارزشی است را به خاطر دنیا از دست بدهند چون پاسداران واقعی خود را وقف انقلاب و ارزش‌های دینی و نظام کرده اند.

وی همچنین خطاب به جامعه افزود: جامعه دینی و مسئولان نظام بدانند دشمن مراکز اقتدار نظام که سپاه پاسداران یکی از این مراکز است را هدف قرار داده است.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: امام حسین (ع)، حضرت عباس (ع) از سرداران جبهه و جهاد کربلا هستند و ماه شعبان ایام ولادت آنها است و فرزندان خود را با زندگی این شخصیت‌ها باید آشنا و به این وسیله مسائل دینی را در دل آنها رسوخ کنیم.

وی تاکید کرد: امید می رود در سال جدید و در شرایطی که جبهه غرب و شرق در مقابل هم قرار گرفته، جبهه طاغوت تضعیف و جبهه مقاومت قدرت بگیرد و انسانهای مظلوم نفسی بکشند.

کنگان: امام جمعه موقت کنگان در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: با توجه به تفاهم نامه منابع طبیعی، شرکت ملی نفت و گاز و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در خصوص ایجاد فضای سبز در این شهرستان مسئولان باید در این زمینه همت و زمینه اجرای این تفاهم نامه را فراهم کنند.

حجت الاسلام مهدی حیدری اعتماد مردم را بزرگترین سرمایه ملی دانست و افزود: عدم تحقق و اجرایی شدن این مصوبه موجب سلب اعتماد مردم می شود.

خطیب جمعه کنگان با تبریک حلول ماه شعبان گفت: ماه‌های رجب و شعبان فرصتی مغتنم برای تمرین بندگی و آمادگی برای ورود به ماه مهمانی خدا یعنی رمضان است.

حیدری با تبریک میلاد امام حسین (ع) عنوان کرد: خدا باوری و خدامحوری از ویژگی‌های بارز پاسداران است.

امام جمعه موقت با تبریک میلاد حضرت ابالفضل العباس (ع) گفت: به تعبیر امام راحل جانبازان رهبران این نهضت و شهیدان زنده اند.

حیدری با تبریک میلاد امام سجاد (ع) گفت: صحیفه سجادیه یادگار بزرگ امام سجاد (ع) است که نبایستی در جامعه اسلامی مهجور بماند.

وی در پایان با تبریک روز احسان و نیکوکاری و سالروز تاسیس کمیته امداد حضرت امام (ره)، عنوان نمود: هفته احسان و نیکوکاری فرصتی مناسب برای دستگیری از نیازمندان و ترویج فرهنگ نیکوکاری در جامعه است.


گناوه: امام جمعه گناوه گفت: دکترین سیاست خارجی جمهوری اسلامی براساس عزت، حکمت و مصلحت بوده و همه اراضی کشورها را محترم می شمارد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سیدعبدالهادی رکنی حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته گناوه افزود:ملت ایران در ۸ سال دفاع مقدس همه هستی خود را گذاشتند و پس از ۴ دهه از عمر انقلاب همچنان حامی دولت و نظام هستند.

وی گفت: اگر ملت در ۴ دهه حمایت از دولت ها کرده اند ، وظیفه دولتمردان نیز رفع و حل مشکلات اقتصادی و گرانی و تورم است.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب در جشن مبعث اشاره کرد و اظهارداشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) دو هدیه ارزشمندی برای بشریت به ارمغان داشت که اولین آن عقلانیت و دومین هدیه پرورش اخلاق است.

امام جمعه گناوه با تبریک فرارسیدن سوم شعبان سالروز ولادت باسعادت اباعبدالله الحسین (ع) و روز پاسدار، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاسی از امام حسین (ع) ، دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب و دین مبین اسلام را در سرلوحه خود قرار داده است.


برازجان: امام جمعه برازجان گفت: یکی از برکت‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی تشکیل کمیته امداد است که در این مدت منشا خدمات فراوانی در محرومیت زدایی و حمایت از مستمندان داشته است.

حجت الاسلام حسن مصلح در خطبه های نماز جمعه ساخت مسکن، تهیه جهیزیه، رهن مسکن، درمان، تحصیل، توانمندسازی،اشتغال و پرداخت هزینه آب و برق جمعیت هدف را از خدمات این نهاد حمایتی عنوان کرد.

امام جمعه برازجان با اشاره به ۱۵ اسفند روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی گفت: بر اساس روایت‌‎ها اهل بیت برای کاشت نهال توصیه های موکدی داشته به ویژه کاشت درخت میوه که دیگران از آن استفاده کنند.

وی گفت: در سال‌های اخیر شاهد تخلفاتی در حوزه آرد و نان و گندم بودیم به طوری که منجر به پایین آمدن کیفیت نان در سطح شهرستان شده بود و با ورود سربازان گمنام امام زمان (عج) به موضوع باندهای متخلف و سودجو شناسایی و دستگیر شدند.

مصلح این اقدامات سربازان گمنان امام زمان (عج) را موجب ثبات و سامان بخشی به وضعیت نان و گندم و رضایت‌مندی شهروندان عنوان کرد و از زحمت سربازان گمنام امام زمان (عج) و مجموعه قضایی تقدیر کرد.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود دستگاه‌های نظارتی نیز به وظیفه نظارتی خود بیشتر توجه داشته باشند که دیگر شاهد چنین تخلفاتی در حوزه معیشت مردم نباشیم.

 

دیر : امام جمعه دیر با اشاره به هفته امور تربیتی گفت: رفتار مربیان باید تاثیرگذار باشد.

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه نماز جمعه دیر افزود: از امام حسین (ع) درس شهادت و از ابوالفضل العباس (ع) نیز درس عطوفت و از امام سجاد (ع) درس پاسداری از آرمان شهیدان را گرفته ایم.

وی اضافه کرد: پاسداران در تمام عرصه ها خوش درخشیدند و همچون گذشته در همه عرصه ها حاضر و جانبازان هم جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند.

وی با اشاره به ١۴ اسفند روز تاسیس کمیته امداد گفت: یکی از نهادهای تاثیرگذار در راستای محرومیت زدایی کمیته امداد است که با هدف رفع فقر، توانمندی، عزت و کرامت جامعه هدف ایجاد شده است.

حسینی افزود: در آستانه سال نو افرادی نیاز به کمک دارند که باید به این افراد رسیدگی شود.

اهرم: امام جمعه اهرم با اشاره به ۱۴ اسفند روز نیکوکاری گفت: تهیه جهیزیه و کمک به اشتغال نیازمندان، ارائه خدمات فرهنگی، آموزشی، پرداخت شهریه، رسیدگی به بیماران صعب العلاج، بستری کردن بیماران در منزل و تهیه وسایل ضروری زندگی مددجویان تنها بخشی از خدمات کمیته امداد است.

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده افزود: با ترویج فرهنگ قرض الحسنه و گسترش امور خیر و موقوفات باید بتوانیم فقر و محرومیت را از این شهرستان ریشه کن کنیم.

امام جمعه اهرم یادآورشد: ۱۶ اسفند سالروز وفات میرزاحسین معتقد اهرمی که به خاطر کتابت قرآن رمز دار از سوی این عالم وارسته به عنوان روز قرآنی بوشهر نام گذاری شده و لازم است این مفاخر مورد توجه و الگو پردازی قرار بگیرند.