فرمانده انتظامی شهرستان گناوه

جزئیات هتک حرمت یک روحانی در درگیری طایفه‌ای

فرمانده انتظامی شهرستان گناوه در خصوص کلیپ منتشر شده با موضوع جولان چماق‌ داران و بی حرمتی به لباس سادات و روحانیت گفت: نزاع و درگیری بوقوع پیوسته در حقیقت بر اثر اختلافات قومی و قبیله ای جوانان دو طایفه شهرستان گناوه اتفاق افتاده است.

به گزارش جنوب استان، سرهنگ حسین احمدی فرمانده انتظامی شهرستان گناوه صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران در خصوص کلیپ منتشر شده با موضوع جولان چماق‌داران و بی‌حرمتی به لباس سادات و روحانیت اظهار داشت: نزاع و درگیری بوقوع پیوسته در حقیقت بر اثر اختلافات قومی و قبیله‌ای جوانان دو طایفه شهرستان گناوه اتفاق افتاده است.

وی بیان داشت: این درگیری در ابتدا، بیرون از مغازه شروع شده و در ادامه نیز فرد مورد تهاجم به داخل مغازه پناه برده که ضاربان با ورود به مغازه، متاسفانه حرمت فروشنده که از سادات جلیل القدر محل بوده را هم نگه نداشته و با حمله به فرد پناه جو، موجب آزار این سید بزرگوار که در محل وسط طرفین درگیری قرار گرفته بود شده اند، هر چند ایشان هیچ نقشی در این درگیری نداشته است.

سرهنگ احمدی در ادامه خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه فرد مورد تهاجم تاکنون شکایتی علیه ضاربان ارائه نکرده، پلیس بلافاصله با تحقیقات انجام شده، هویت ضاربان را شناسایی و دستگیری آن‌ها را به طور ویژه در دستور کار خود قرار داده که تا لحظه انتشار این خبر و با توجه به عملیات گسترده پلیسی، تعداد دو نفر از عوامل اصلی درگیری (ضاربین) خود را به پلیس معرفی کرده و دستگیری سایر نفرات نیز در دستور کار همکاران در فرماندهی انتظامی شهرستان با هماهنگی قضایی قرار دارد.

این مقام انتظامی افزود: هرچند که ضاربین فی نفسه جزو اراذل و اوباش محسوب نشده اما عمل آن‌ها مجرمانه و مستوجب مجازات قانونی است و پس از معرفی یا دستگیری، جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

سرهنگ احمدی در پایان خاطرنشان کرد: پلیس با کسانی که در فضای حقیقی و یا مجازی بهر نحوی باعث ایجاد ناامنی و یا احساس ناامنی برای شهروندان گرانقدر گردند، با اقتدار لازم و برابر قانون مقابله و برخورد خواهد کرد و حفظ امنیت مردم همچون گذشته سرلوحه وظایف ما خواهد بود.