نشست نماینده ولی فقیه با قرارگاه جهاد تبیین + مدیران صداوسیمای

به گزارش جنوب استان، به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار مدیران صداوسیمای مرکز بوشهر با بیان اینکه صداوسیما باید با معرفی نقاط قوت کشور، روحیه امید را در مردم تقویت کند؛ معرفی نقاط قوت و ظرفیت‌های کشور و تقویت روحیه […]

به گزارش جنوب استان، به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، آیت الله صفایی بوشهری در دیدار مدیران صداوسیمای مرکز بوشهر با بیان اینکه صداوسیما باید با معرفی نقاط قوت کشور، روحیه امید را در مردم تقویت کند؛ معرفی نقاط قوت و ظرفیت‌های کشور و تقویت روحیه امید در جامعه را از مصداق‌های جهاد تبیین برشمرد که در صداوسیمای استانی باید به آن توجه ویژه شود.

او افزود: در صداوسیمای مرکز بوشهر باید برنامه‌‌ها با نگاه ملی و فراملی تولید شود زیرا تماس مخاطبان نشان می‌دهد که این برنامه‌ها در نقاط مختلف مخاطب دارد.

معرفی توانمندی‌های استان و مدیریت اقتصاد رسانه با استفاده از ظرفیت ملی و بخش خصوصی از توصیه‌های امام جمعه بوشهر به مدیران صداوسیمای استانی بود.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: اکنون دشمنان طرحی برای عبور از صداوسیما در دست اجرا دارند تا مخاطبان صداوسیما را دنبال نکنند. آنان این کار را با ایجاد رقیب از یک سو و گسترش دیدگاه هر شخص یک رسانه از سوی دیگر پیگیری می‌کنند.

او ادامه داد: صداوسیما در خط مقدم مقابله با تهاجم رسانه‌ای قرار دارد که کار سنگینی است و باید با برنامه‌ریزی دقیق و تولید محتواهای جذاب، برای موفقیت در این زمینه تلاش کرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر عنوان کرد: رسانه‌ها در شرایط کنونی به دنبال مدیریت فکر مخاطبان هستند تا این مدیریتِ فکر، به مدیریتِ عمل تبدیل شود و مخاطب را به جایی هدایت کنند که هدف طراحان است.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: رسانه‌های غربی اکنون جنگ اوکراین و روسیه را مرتب پوشش می‌دهند و فکرها را به سمتی می‌برند که نظر برنامه‌ریزان است، اما همین رسانه‌ها سال‌ها است که مردم یمن و غزه ستم می‌بینند اما هیچ نمی‌گویند.

او بیان کرد: غنای رسانه‌ به اندیشه حاکم بر آن بستگی دارد و برای اینکه رسانه‌ای به غنا برسد باید از نظر هیات اندیشه‌ورز بهره‌ برد.

و همچنین پیش از ظهر امروز یکشنبه نخستین نشست قرارگاه جهاد تبیین استان بوشهر با حضور آیت الله صفایی بوشهری در مصلای نماز جمعه بوشهر برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی بر پایه ایمان و حاکمیت خدا پایه‌گذاری شده است تصریح کرد: جهاد تبیین راه مقابله با تهاجم تحریف دشمنان و عبور از بحران‌ها و فتنه‌ها است.

وی با بیان اینکه دشمن درصدد است ضعف‌ها را بزرگ جلوه دهد اضافه کرد: تهاجم تحریف در مقابله آن یک جهاد تبیین لازم است که یک فریضه بی بدیل، فوری و واجب است.

آیت الله صفایی بوشهری افزود: دشمنان خارجی و داخلی از ابتدای انقلاب در پی تخریب و سیاه نمایی جبهه انقلاب و سفید نمایی و تأیید جریان معاند بوده و هستند و در شرایط کنونی که رسانه های بین المللی جهان استکبار فعال هستند و فشارهای اقتصادی نیز به کشور تحمیل کرده اند، این امر را شدت بخشیده اند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه دشمن می خواهد روح ناامیدی را به مردم تلقین کند، تصریح کرد: در رابطه با مدیریت جهاد تبیین، ضرورت و مبنا مشخص است اما چگونگی اجرای آن باید طراحی، سند نویسی و مشخص شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: ضرورت و مبانی جهاد تبیین باید طی یک مقاله نوشته شود و موارد و مصادیق آن و متکفلان این امر مشخص شود.