موسی احمدی

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر: شرکت ملی گاز سرمایه‌گذاری خود را در آبرسانی به استان بوشهر توسعه دهد

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت نسبت به مناطق پیرامونی تأسیسات گازرسانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: شرکت ملی گاز سرمایه‌گذاری خود را در آبرسانی به ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر توسعه دهد.

به گزارش جنوب استان از تسنیم، حجت‌الاسلام موسی احمدی در نشست مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و استاندار بوشهر با هدف بررسی پروژه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری شرکت گاز در استان بوشهر با بیان اینکه مهمترین دغدغه استان بوشهر اجرا طرح‌های آبرسانی است اظهار داشت: اکنون طرح‌های مهم سدسازی در نقاط مختلف از جمله سد باغان در جنوب استان بوشهر در حال اجرا است.

نماینده مردم شهرستان‌های عسلویه، کنگان، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشرفت سد باغان خواستار تسریع در اجرا است طرح شد و گفت: سد باغان نقش مهمی در تأمین آب شرب، کشاورزی و صنعت دارد که تکمیل آن زمینه رفع یکی از مشکلات مهم جنوب استان بوشهر را فراهم می‌کند.

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر توجه به تحقق مطالبات‌ مناطق پیرامونی تأسیسات گاز افزود: با توجه به حضور گسترده شرکت‌های تابعه وزارت نفت در مناطق جنوبی استان بوشهر و مشکلات کم‌آبی ناشی از حضور صنایع در این حوزه، ضروری است تا وزارت نفت و به ویژه شرکت ملی گاز سرمایه‌گذاری خود در آبرسانی به ۴ شهرستان جنوب استان بوشهر از جمله جم، عسلویه، کنگان و دیر را توسعه دهد.

عضو مجمع نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی سد باغان را در تأمین آب بخش‌های مختلف را مهم دانست و خاطر نشان کرد: سد باغان در تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت منطقه، پالایشگاه فجر جم، ذخیره روان آب‌ها و طرح‌های گردشگری نقش مهمی دارد.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران دستور پرداخت اعتبارات سد باغان صادر کرد

در این نشست که آخرین وضعیت پیشرفت پروژه خط انتقال آب از سد باغان به پالایشگاه گاز فجر جم مورد بررسی قرار گرفت مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران باتأکید بر اهمیت این پروژه، دستور پرداخت اعتبارات باقی‌مانده در قالب تفاهم‌نامه دوجانبه را صادر کرد.

استاندار بوشهر نیز در این نشست وضعیت پروژه سد باغان را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: پروژه سد و خط انتقال آب از سد باغان با سرعت بسیار مطلوبی در حال انجام است.
احمد محمدی‌زاده خاطرنشان کرد: ضروری است تا با همکاری مضاعف شرکت گاز استان، اجرا طرح خط انتقال آب از سد باغان تسریع و تکمیل تا در فصل گرما زمینه مشکل کم‌آبی این مناطق برطرف شود.
وی برطرف شدن مشکلات آب شرب شهرها و روستاهای استان را در اولویت برنامه‌‌های استان دانست و تصریح کرد: در این راستا پروژه‌های مهمی در دست اجرا است که پیش‌بینی می‌شود برخی از آنها تا قبل از فصل گرما وارد مدار تولید و بهره‌برداری شود.

پیشرفت فیزیکی سد باغان ۸۳ درصد است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز در این نشست با ارائه آخرین وضعیت سد و خط انتقال آب از سد باغان عنوان کرد: سد باغان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.

علی محمدی گفت: این سد از نوع بتنی RCC و حجم مخزن آن معادل ۳۲ میلیون مترمکعب است.

وی پیشرفت فیزیکی سد باغان را مورد اشاره قرار داد و افزود: سد باغان با ارتفاع ۵۸ متر، طول تاج ۳۱۰ متر و عرض ۸ متر در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۸۳ درصد از روند اجرایی قابل توجهی برخوردار است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر پیشرفت فیزیکی خط انتقال آب سد باغان را ۷۶ درصد دانست و بیان کرد: خط انتقال آب سد باغان دارای ۲۷ کیلومتر طول و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد در حال اجرا است.