آیت الله صفایی بوشهری در این نشست:

امامان جمعه زبان گویای مردم در بیان نیازها هستند

صبح امروز سه شنبه نشست ائمه جمعه استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر در مصلای جمعه بوشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، صبح امروز سه شنبه آیت الله صفایی بوشهری در نشست با ائمه جمعه استان بوشهر گفت: نماز جمعه میعادگاه، قرارگاه و کانون تولید معارف اسلامی و مدرسه آموزش و بیان بصیرت در مسایل سیاسی و اجتماعی برای جامعه پیرامونی است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: نماز جمعه یک نعمت الهی است که خداوند به جامعه بشری داده و امام جمعه متکفل هدایت معرفتی در خطبه اول و هدایت بصیرتی در خطبه دوم است که در فضای جامعه به‌عنوان امام جامعه بر اساس اندیشه‌های امام و رهبر انقلاب کوشش می‌کند تا اهداف اسلامی را ارائه کند.

او اضافه کرد: حفظ کلیت نظام در تمامی ابعاد، آموزش فرهنگ دینی و بصیریتی، هدایت مسئولان برای برآورده شدن نیازهای جامعه و زبان گویای مردم در عرصه‌های نیاز از مهمترین ارکان نماز جمعه و امامان جمعه است.

آیت‌الله صفایی بوشهری گفت: امامان جمعه رابطان صادق و امین میان مردم و مسئولان و زبان گویای مردم در بیان نیازها هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: امام جمعه یک رابط صادق از سوی مردم به نظام و رابط بسیار امین از طرف نظام با مردم است و این ارتباط دوسویه مردم و نظام با وجود آن به‌خوبی ارائه می‌شود.

زمینه سرمایه‌گذاری بنیاد شهید در استان بوشهر فراهم است

 نشست با محمود پاکدل معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امرور ایثارگران کشور با اشاره به اینکه خدمات در این نهاد از ارزش بالایی برخوردار است اظهار داشت: خدمات در بنیاد شهید و امور ایثارگران دارای اجر است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر لحظه لحظه خدمات در بنیاد شهید را بسیار ارزشمند و والا دانست و بیان کرد: مخاطب بنیاد شهید یک جامعه آسمانی و الهی و دارای ارزش‌های مهم اسلامی و انقلابی است.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه ایثارگران امتحان خود را پس داده‌اند افزود: خدمات به خانواده ایثارگران در ابعاد گوناگون دارای ارزش الهی بسیاری است چون این عزیزان در دفاع از حریم اسلام و میهن ایثارگری کرده‌اند

وی بنیاد شهید را دستگاه در تراز انقلاب اسلامی دانست و گفت: این نهاد باید برای دیگر کشورها الگو باشد.

آیت الله صفایی بوشهری توجه به اشتغال خانواده ایثارگران را مورد تاکید قرار داد و گفت: باید ظرفیت‌های اشتغال‌زایی در ابعاد گوناگون و توانمند کردن آفرینش‌های شغلی متناسب با محیط برای خانواده ایثارگران مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ظرفیت اقتصادی و شغلی استان را برشمرد و افزود: این استان از ظرفیت بالایی برخوردار است و اکنون به‌عنوان منطقه آزاد، منطقه ویژه علم و فناوری و الگو توسعه و پیشرفت ایران بر اساس سند اقتصاد دانش‌بنیان است.

امام جمعه توجه به اشتغال خانواده ایثارگران بر اساس تدوین سند و ایجاد تعاونی‌های تولیدی، شرکت‌های دانش‌بنیان و پالایشگاه‌های کوچک با گرایش خانواده ایثارگران را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: پیشنهاد ایجاد مرکز درمانی در استان بوشهر ویژه ایثارگران شد که مجتمع درمانی ایثار راه‌اندازی شد.

وی بر سرمایه‌گذاری موسسۀ اقتصادی بنیاد شهید در استان بر اساس ظرفیت‌ها تاکید کرد و گفت: بر اساس ظرفیت‌های استان بوشهر از جمله حوزه انرژی زمینه سرمایه‌گذاری بنیاد شهید فراهم است که می‌تواند ضمن تولید، اشتغال خانواده‌ها را فراهم کند.