سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان عسلویه

آلایندگی‌های پارس جنوبی حتی در صدف‌ها، گیاه و لارو حشرات نیز دیده شده است

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هر پروژه صنعتی بدون توجه به سلامت مردم، کارکنان و محیط‌زیست، زیان‌آور است.

به گزارش جنوب استان، قاسم برجویی فرد ظهر سه‌شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان عسلویه اظهار داشت: برای هر پروژه کلان صنعتی لازم است که تمامی ابعاد مربوط به سلامت موردتوجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مواردی مانند آلودگی هوا، سلامت آب‌وخاک، سلامت کارکنان و مردم آن منطقه و موارد متعدد دیگر که همه ذیل مبحث «پیوست سلامت» قرار می‌گیرند از موارد غیرقابل‌اجتناب در هر صنعتی است.

این مقام مسئول بهداشتی بابیان اینکه هزینه‌کردِ صنایع نفت و گاز برای خود آنان منافع فراوانی دارد افزود: سلامتی مردم که درواقع صاحبان اصلی آن مناطق هستند باید از اولویت‌های اصلی پروژه‌های صنعتی باشد.

برجوئی‌فرد اظهار کرد طبق اسناد بالادستی که ابلاغیه مقام معظم رهبری است و همچنین قوانین مصوب مجلس ضروری است قبل از اجرای هر پروژه‌ای پیوست سلامت آن مشخص شود.

وی با اشاره به مطالعه دقیق علمی انجام‌شده در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر که در مجلات معتبر علمی هم منتشر شده گفت: متأسفانه آلایندگی‌های صنعتی حتی در صدف‌ها، گیاه و لارو حشرات نیز دیده شده است.

برجوئی‌فرد افزود: صنایع نفت و گاز با همه تلاش‌های قابل تقدیرشان و همچنین منافع مالی‌ای که برای کشور دارند؛ ضروری است که برای سلامت مردم منطقه و کارکنان خودشان تلاش بیشتری بکنند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی در خصوص اجرای پیوست سلامت نقش دارند.