مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت:

فلرهای پارس جنوبی تا ۱۰ سال آینده به صورت کامل حذف می‌شوند

مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت گفت: تا ۱۰ سال آینده فلرها به صورت کامل حذف می‌شوند و آلایندگی نیز وجود نخواهد داشت.

به گزارش جنوب استان،علی ربانی عصر چهارشنبه در جمع مسئولان جنوب استان بوشهر اظهار داشت: مسئولیت‌های اجتماعی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی تأمین مالی پروژه‌های شهری و اجرای پروژه‌های شهری مورد نیاز را دو رویکرد قبلی پتروشیمی‌ها عنوان کرد و افزود: نگاه جدید صنعت پتروشیمی مشارکت در اجرای پروژه‌های شهری است که مدلی بلوغ یافته است.

مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت از افزایش محصولات پتروشیمی تا ۲۰۰ میلیون تن در افق ۱۰ ساله خبر داد و بیان داشت به جای خام فروشی محصولات، تولید محصولات با ارزش و با کیفیت در برنامه است.

وی از کاهش مجتمع‌های آلاینده در صنعت پتروشیمی خبر داد و گفت: تا ۱۰ سال آینده فلرها به صورت کامل حذف می‌شوند و آلایندگی نیز وجود نخواهد داشت.

ربانی با بیان اینکه در سال جاری حدود چهار هزار میلیارد تومان ارزش افزوده توسط پتروشیمی‌ها پرداخت شده است افزود: فقط در شش ماه نخست هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی گفت: سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌های منطقه ۴۴ درصد است و سوالم این است چه مبلغی از اعتبارات به منطقه برمی گردد.

مشاور اجتماعی معاون وزیر نفت از اجرای پروژه‌های مختلف با همکاری دیگر نهادها در منطقه خبر داد و بیان داشت: با مطالعه انجام شده نرخ بیکاری در منطقه سه درصد است.