استاندار بوشهر

توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در اولویت برنامه‌های استان است

استاندار بوشهر گفت: یکی از مناطق مهم استان برای حمایت از سرمایه گذاران، منطقه ویژه شمال استان و توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه در دستور کار است.

به گزارش جنوب استان، احمد محمدی زاده در نشست با معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران با اشاره به سابقه تاریخی تجارت و بازرگانی در بوشهر اظهار داشت: ۵۰ هزار خانوار معادل ۲۵ درصد کل جمعیت استان بوشهر به صورت مستقیم از طریق تجارت و بازرگانی امرار معاش می کنند.

وی با اشاره به تهمیدات اندیشیده شده برای تامین مایحتاج مردم در ایام نوروز بیان داشت: با هماهنگی و نشست های تخصصی و اقدامات صورت گرفته، کالاها و مواد خوراکی ویژه نوروز در استان به میزان کافی تهیه و ذخیره شده، ضمن اینکه برای اسکان مسافران نوروزی هم شرایط لازم را با همکاری دستگاه های اجرایی مختلف فراهم کرده ایم.

استاندار بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای جذب سرمایه گذاران در استان گفت: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر حمایت از سرمایه گذاران، در استان هم شرایط لازم برای تحقق این امر فراهم کردیم و در چند ماه اخیر تمایل به سرمایه گذاری در استان بالا رفته است.

محمدی زاده تاکید کرد: یکی از مناطق مهم استان برای حمایت از سرمایه گذاران، منطقه ویژه شمال استان است که توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در این منطقه در دستور کار است.

وی یادآور شد: انتظار داریم تکلیف آن میزان اراضی صنعتی در شهرک های صنعتی استان که بلاتکلیف مانده و فعالیت در آن انجام نمی شود در اسرع وقت تعیین شود.

استاندار بوشهر با اشاره به نهضت کارگاه سازی وزارت صمت در کشور گفت: در این زمینه استان بوشهر آمادگی لازم برای احداث ۶۰ کارگاه صنعتی را داراست.

رسولیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان بوشهر هم در این نشست با تاکید بر الکترونیکی شدن فرایند واگذاری زمین برای فعالیت صنعتی گفت: طرح آمایش صنعتی در شهرک های صنعتی در دستور کار است تا با توجه به ظرفیت های منطقه تصمیم گیری برای فعالیت واحدهای صنعتی انجام شود.

وی افزود: در شهرکهای صنعتی ۲ وظیفه مهم تامین زیرساخت ها و حمایت از صنایع کوچک بر عهده ماست اما یکی از مشکلات مهم شهرک های صنعتی تامین زمین و کمبود برق برای فعالیت واحدهای صنعتی است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایران تصریح کرد: برای حل مشکلات برق شهرکها، تاسیس شهرک های خورشیدی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی از برنامه های جدی ماست.

رسولیان با اشاره به نهضت کارگاه سازی در شهرک های صنعتی کشور گفت: برنامه امسال ایجاد یک هزار کارگاه صنعتی بود که به ۱۴۰۰ کارگاه رسید و بنا داریم بخش عمده ای از این کارگاه ها را در اختیار شرکت های دانش بنیان و بخش خصوصی قرار دهیم.