حجت الاسلام موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر

محیط پیرامونی پارس جنوبی متناسب با پیشرفت‌های صنعتی، توسعه نیافته است

حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه صنعت در هر منطقه باید متناسب با پیشرفت‌های صنعتی، منجر به توسعه محیط پیرامونی شود، مساله‌ای که در جوار پارس جنوبی محقق نشده است.

به گزارش جنوب استان،حجت‌الاسلام موسی احمدی نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: توسعه صنعت در هر منطقه باید متناسب با پیشرفت‌های صنعتی، منجر به توسعه محیط پیرامونی شود، مساله‌ای که در جوار پارس جنوبی محقق نشده است.
وی افزود: وضعیت رفاهی و معیشتی مردم جنوب استان متناسب با تاسیسات عظیم نفت و گاز و پتروشیمی رشد نکرده و ساکنان این منطقه فقط آلایندگی و فشار را متحمل می‌شوند.
احمدی بیان کرد: تقسیم‌بندی که صنعت نفت تحت عنوان داخل فنس و پشت فنس دارد، یک تقسیم‌بندی غیر عادلانه است و اگر فنس‌ها حذف شوند و منطقه به شکل یکپارچه دیده شوند قطعا منافع مردم تامین می‌شود.
وی تصریح کرد: مردم اعتقاد دارند که پارس جنوبی خودمختار شده ولی ما توقع داریم مدیران صنعت نفت این دیدگاه را پاک کنند تا اعتماد بیشتری ایجاد شود.
نماینده دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم در راستای بهبود وضعیت معیشتی مردم برنامه‌های متنوعی در دستور کار دارد و امیدواریم در بحث مسئولیت اجتماعی محیط پیرامونی پارس جنوبی نیز شاهد تحولی اساسی باشیم.