معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی

خلیج فارس تا فردا مواج و متلاطم است

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی بوشهر وزش باد‌های شمالی تا فردا در استان ادامه دارد و دریا همچنان مواج و متلاطم است.

به گزارش جنوب استان، معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد‌های به‌نسبت شدید تا شدید شمال غربی روی خلیج فارس و سواحل و همچنین در سطح استان تا بعد از ظهر روز سه شنبه است، بنابراین در این مدت خلیج فارس و سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

زهرا راستگو افزود: احتمال خیزش گرد و خاگ محلی و همچنین نفوذ گرد و غبار فرامنطقه‌ای به روی خلیج فارس و سطح استان نیز در مدت مذکور دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: از روز چهارشنبه تا ظهر روز جمعه وضعیت جوی پایداری در استان حکمفرما خواهد بود و خلیج فارس به‌طور غالب آرام پیش بینی می‌شود و دمای هوا نیز روند افزایشی خواهد داشت.

معاون پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: جهت وزش باد تا فردا شمال غربی تا شمالی با سرعت ۱۸ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت و در مناطق ساحلی و بر روی دریا گاهی تا بیش از ۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی ادامه داد: ارتفاع موج دریا نیز ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، در سواحل و فراساحل مرکزی و سواحل جنوبی ۱۵۰ تا ۲۵۰ سانتی متر و در فراساحل جنوبی در برخی ساعت‌ها تا بیش از ۳ متر پیش‌بینی می‌شود.

راستگو گفت: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۱:۱۰ دقیقه بامداد، مد اول ساعت ۰۸:۰۵، جزر دوم ساعت ۱۱:۴۰ و مد دوم دریا ساعت ۱۸:۱۵ دقیقه خواهد بود.