سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

زنگ هشدار خیز دوباره کرونا در بوشهر به صدا درآمد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر ضرورت تزریق نوبت سوم واکسن کرونا گفت: آمار‌های موجود زنگ هشداری برای خیز دوباره بیماری کووید ۱۹ در استان بوشهر است.

به گزارش جنوب استان، دکتر حسن ملکی زاده بیان کرد: موج ششم ویروس کرونا تا قبل از تعطیلات با روند کاهشی در استان در حال سپری شدن بود، اما با توجه به افزایش شمار بیماران بستری و سرپایی، زنگ خطر شیوع این ویروس در استان به صدا درآمده است.

وی افزود: شمار بستری‌ها از ۴۲ نفر در یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۱ به بیش از ۵۰ نفر افزایش‌ یافته است و همچنین شمار آمار مراجعان سرپایی به بیمارستان‌های استان بوشهر نیز از ۱۴۰ نفر در اول فروردین به ۱۸۰ نفر و شمار جان‌باختگان نیز از یک نفر در دی‌ماه به ۱۱۴ نفر در بهمن، اسفند و فروردین افزایش‌یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: بی‌توجهی به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تراکم و ازدحام شدید جمعیت در اماکن عمومی از جمله دلایل افزایش شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر است.

وی عنوان کرد: افزون بر سویه یک اُمیکرون، سویه‌های ۲ و ۳ این واریانت نیز در کشور در مقیاس محدود شناسایی شده به همین دلیل باید نکات بهداشتی در خصوص پیشگیری از شیوع این ویروس جدی گرفته شود.

دکتر ملکی زاده با بیان اینکه در زمان حاضر تمام مراکز درمانی استان از لحاظ ذخیره دارویی و سِرُم تامین و در حالت آماده‌باش قرار دارند، گفت: در زمان حاضر یک‌میلیون و ۸۴۱ هزار و ۶۳۶ دوز واکسن در استان تزریق شده که از این شمار ۸۱۳ هزار و ۱۶۵ دوز معادل ۸۴.۸ درصد نوبت اول، ۷۳۶ هزار و ۳۱۶ دوز معادل ۷۸ درصد نوبت دوم و ۲۹۲ هزار و ۱۵۵ نفر معادل ۳۴.۷ درصد نیز نوبت سوم واکسن خود را در استان تزریق کرده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، تزریق نوبت سوم واکسن کرونا را برای محافظت و ایمن‌سازی لازم ضروری دانست و افزود: درصد افرادی که نسبت به تزریق نوبت سوم واکسن خود اقدام کرده‌اند در استان پایین است و باید با حساسیت بیشتری در این خصوص اقدام شود.