رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر

ورود بیش از ۵.۵ میلیون مسافر نوروزی به استان بوشهر

رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر گفت: ورود مسافران نوروزی به استان بوشهر تا کنون از ۵.۵ میلیون نفر فراتر رفته است.

به گزارش جنوب استان، هوشنگ رستم‌پور شهیدی با اشاره به تاکید رئیس جمهور بر اهمیت خدمت‌رسانی به زائران و مسافران نوروزی در استان‌های مختلف کشور، گفت: در همین راستا توجه به گردشگران نوروزی و رفع کمبود‌های آن‌ها در دستور کار مسئولان استان قرار گرفته است.

وی افزود: تا کنون خدمات ویژه‌ای در شهر‌های استان بوشهر در ایجاد اقامتگاه‌های موقت به مسافران ارائه شده و این خدمات تا پایان تعطیلات نوروز ادامه دارد.

رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر با اشاره به ایجاد ۱۰۷ مرکز اقامتی در شهر‌های استان بوشهر برای اسکان مسافران نوروزی، گفت: آمار ورود مسافران در استان بوشهر تاکنون به بیش ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر سفر رسیده است.

وی عنوان کرد: شهرستان گناوه و پس از آن بوشهر پذیرای بیشترین مسافر بوده‌اند.

به گفته رستم پور، با توجه به پیش‌بینی روند موج دوم سفر‌های نوروزی منتهی به ۱۳ فروردین اقدامات لازم برای اسکان مسافران در پارک‌ها و بوستان‌های شهری و مراکز اقامتی شهرداری‌های استان در حال انجام است.

وی گفت: برای تسهیل در رفت‌وآمد مسافران نوروزی به مرکز شهر و جلوگیری از افزایش ترافیک، در برخی از شهرها، پارکینگ‌هایی در جوار مراکز اقامتی ایجاد شده تا مسافران در صورت تمایل خودرو‌های خود را در آنجا پارک کنند و با تاکسی یا اتوبوس راهی مرکز شهر شوند.

رئیس کمیته شهرداری‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان بوشهر، بیشترین تردد خودرو‌ها در ورودی و خروجی استان را مسیر بوشهر به خوزستان دانست و عنوان کرد: براساس اطلاعات پلاک‌های ثبت شده در دوربین‌های پلاک خوان، استان‌های خوزستان، بوشهر، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و اصفهان به ترتیب با ۱۵۰ درصد، ۹۹ درصد، ۷۷ درصد، ۷۶ درصد و ۷۲ درصد بیشترین افزایش را در تردد‌های بین استانی تجربه کردند.