استاندار بوشهر

شرکت‌های دانش‌بنیان استان در تولید قطعات صنایع نفت مشارکت کنند

استاندار بوشهر با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در تولید دارد گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان استان مورد حمایت ویژه قرار دارند و این شرکت‌ها باید در تولید قطعات مورد نیاز صنایع نفت مشارکت کنند.

به گزارش جنوب استان، احمد محمدی‌زاده ظهر امروز در نشست با مسئولان منطقه ویژه پارس جنوبی باتأکید بر عملیاتی شدن شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین اظهار داشت: شرکت‌های دانش‌بنیان نقش مهمی در تأمین قطعات مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی دارند که با حمایت‌ از این شرکت‌های برای تحقق تولیدات مورد نظر، تسهیلات لازم فراهم می‌شود.

وی واگذاری زمین و پرداخت تسهیلات اعتباری را از جمله حمایت‌های ویژه از شرکت‌های دانش‌بنیان دانست و تأکید کرد: این شرکت‌ها باید مشارکت خود را در تولید قطعات مورد نیاز صنایع نفت، گاز و پتروشیمی افزایش دهند.

استاندار بوشهر، پارس جنوبی‌ را یک سرمایه مهم اقتصادی و صنعتی دانست و بیان کرد: شایسته نیست با این سرمایه مهم و عظیم، استان بوشهر با معضل بیکاری جوانان مواجه باشد.

محمدی‌زاده باتأکید بر تحقق اشتغال ۵۰ درصدی نیروهای بومی در تأسیسات و صنایع پارس جنوبی تصریح کرد: سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیارد دلاری در منطقه پارس جنوبی به عنوان سرمایه عظیم، زیبنده نیست مردم ساکن در جوار این تأسیسات دچار مشکلات اقتصادی و معیشتی و اشتغال‌زایی باشند.

وی اشتغال‌زایی و کارآفرینی را در اولویت برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی نقش مهمی در حل مشکلات اجتماعی، معیشتی و اقتصادی خانواده‌‌ها دارد.

استاندار بوشهر مسئولیت‌های اجتماعی صنایع پارس جنوبی در قبال جامعه پیرامونی را مورد اشاره قرار داد و افزود: باید حداقل ۱٫۵ درصد سود محصولات تولیدی در صنایع پارس جنوبی در عرصه مسئولیت‌های اجتماعی که حداقل ۱۵۰۰ میلیارد تومان است سالانه تخصیص یابد.

محمدی‌زاده، استان بوشهر در عرصه تولید محصولات کشاورزی، شیلات و صنعتی در کشور را مهم دانست و خاطر نشان کرد: سالانه علاوه بر تولید محصولات صنایع نفت و پتروشیمی، ۱۶۵ هزار تن خرما، ۷۰۰ هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل و ۲۸ هزار تن میگو پرورشی تولید می‌شود که نقش مهم استان را در عرصه تولید و اقتصاد نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه گوشت مرغ در استان بیش از نیاز آن تولید می‌شود تصریح کرد: جلوگیری از خام فروشی محصولات صنایع پتروشیمی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
استاندار بوشهر حمایت از محصولات دانش‌بنیان را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: واگذاری زمین در شهرک‌ها، نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی در کوتاه‌ترین زمان به سرمایه‌گذاران یکی از اولویت‌های استان است.

محمدی‌زاده همکاری وزارت نفت در تکمیل بزرگراه بندر دیر را یک ضرورت دانست و افزود: تکمیل طرح آبرسانی سیراف – جم سرلوحه برنامه‌ها قرار دارد که افزایش همکاری وزارت نفت در تکمیل این پروژه به‌عنوان مطالبه به حق مردم یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: باید نقش پارس جنوبی در مسئولیت‌های اجتماعی نقاط پیرامونی تأسیسات پارس جنوبی پررنگ‌تر شود.

1--1_8sq2.jpg (800×557)

2--2_pa1x.jpg (800×557)

4_3rbk.jpg (800×557)

2_lcm.jpg (800×557)