مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر:

۲۴۰ هزار دانش‌آموز استان بوشهر از ۱۴ فروردین سر کلاس درس می‌روند

علی موحدی گفت: بازگشت به آموزش حضوری از ۱۴ فروردین برای ۲۴۰هزار دانش آموز در ۱۰ هزار و ۳۷۰ کلاس درس در هزار و ۸۰۰ مدرسه استان بوشهر انجام می‌شود.

به گزارش جنوب استان، مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر روز چهارشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: براساس دستور ستاد ملی کرونا از ۱۴ فروردین پس از یک دوره ۲ ساله، آموزش در مدارس استان تنها به شیوه حضوری انجام می‌شود.

علی موحدی افزود: همان‌گونه که آموزش و پرورش با دستور ستاد ملی کرونا، آموزش‌های حضوری را تعطیل و یا نیمه‌تعطیل کرد، بر اساس مصوبه همین ستاد، شرایط در ۱۴ فروردین ماه به شرایط عادی بازمی‌گردد.

موحدی با اشاره به نظرسنجی انجام شده در سطح ملی و تمایل ۷۷ درصد از اولیا برای بازگشت به آموزش حضوری اضافه کرد: در همین ارتباط با فضاسازی مناسب و تأمین امکانات لازم بهداشتی ۱۰هزار و ۳۷۰ کلاس درس شامل هشت هزار و ۱۷۰ کلاس درس دولتی و ۲هزار و ۲۰۰ کلاس درس غیردولتی از ۱۴ فروردین ماه آماده حضور دانش‌آموزان استان بوشهر هستند.

به‌گفته موحدی در این زمینه ۱۴۰ مراقب سلامت، ۱۵ هزار و ۱۰۰ عوامل آموزشی، ۷۵۰ مربی پرورشی و مشاور، زمینه بازگشت به آموزش حضوری مدارس در استان بوشهر را فراهم کرده‌اند.

او ادامه داد: تاکنون ۲ میلیارد تومان سرانه بهداشتی از سوی وزارت آموزش و پرورش برای مدارس استان بوشهر تزریق شده و قرار است سرانه دیگری نیز از محل اعتبارات استانی برای تامین لوازم بهداشتی مدارس تزریق شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: هم‌اکنون بخشی از سرانه‌های بهداشتی مدرسه‌ها تأمین شده اما با توجه به بالا بودن هزینه‌های بهداشتی مدرسه ها انتظار می‌رود در کنار کمک استان خیران نیز در این زمینه آموزش و پرورش را همراهی کنند.

موحدی اضافه کرد: اگر دانش‌آموزی دارای بیماری زمینه‌ای یا مبتلا به کرونا باشد و یا شرایط جسمی آن به‌گونه‌ای باشد که امکان حضور در کلاس درس را نداشته باشد در صورت داشتن گواهی پزشکی غیبت او موجه است و می‌تواند از طریق شبکه شاد و دادن بارکد کتاب‌های درسی آموزش‌ها را پیگیری کند.

او تأکید کرد: باتوجه به حضوری شدن کلاس‌های درس از این پس هیچ آموزشی در فضای مجازی ارائه نخواهد شد و از ظرفیت شبکه شاد برای تکمیل آموزشی و پرورشی استفاده می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر درباره پوشش یک‌دست دانش آموزان گفت: پوشیدن لباس فرم برای دانش‌آموزان الزامی نیست و در صورتی که دانش‌آموزان لباس یک‌دست نداشته باشند باید از لباس رسمی و متناسب با شأن دانش‌آموز و مدرسه استفاده کنند.

او تأکید کرد: ویروس کرونا ثابت کرد هیچ آموزشی جایگزین آموزش حضوری و حضور معلم در کلاس درس را نمی‌کند و ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی خواهد بود.

موحدی گفت: در دوره جدید، استفاده از ماسک و تهویه، به‌عنوان الزامات آموزش حضوری مدارس مورد تأکید است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر افزود: همان‌گونه که معلمان در دوره کرونا با ایثار و از خودگذشتگی و با استفاده از وسایل شخصی خود، اجازه تعطیلی فرآیند آموزشی را ندادند، اکنون نیز با همان روحیه، چراغ آموزش‌های حضوری را روشن نگه دارند.

موحدی گفت: معلمان که در همه عرصه‌های نظام پیشرو بوده‌اند، با توجه به نقش الگوسازی خود، در واکسیناسیون نیز پیشگام و پیشرو بوده‌اند و بیش از ۹۹ درصد فرهنگیان استان هر دو نوبت و ۸۵ درصد دانش‌آموزان استان نیز نوبت اول و ۷۵ درصد نوبت دوم را تزریق کرده‌اند.