مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر:

زمینه ایجاد هزار شغل در پارس جنوبی برای کارجویان استان فراهم شد

مصدق کشاورزی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده بیش از هزار شغل برای تعمیرات اساسی پالایشگاه‌های پارس جنوبی برای کارجویان استان فراهم شده است.

به گزارش جنوب استان، مدیرکل تعاون، کار و رفاه و اجتماعی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار صداوسیما گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، پیرو برنامه زیست‌بوم کارآفرینی برای سال ۱۴۰۱، برای استان بوشهر ۲۱ هزار و ۶۷۴ شغل تعریف کرد که امیدواریم با حمایت دولت این میزان به انجام برسد.

مصدق کشاورزی افزود: در این زمینه، زیرساخت‌ها و فرصت‌های مورد نیاز بخش کشاورزی، خدمات، بازرگانی و صنعت را شناسایی کردیم تا بتوانیم افراد را با کد ملی مشخص مشغول به‌کار کنیم.

او یادآور شد: پارسال بیش از ۱۹ هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شده که نام و نام‌خانوادگی و کد ملی شاغلان ثبت شده و دارای شغل پایدار و مستمر هستند.

مدیرکل کار استان بوشهر گفت: در سال ۱۴۰۱ با توجه به شناسایی‌های انجام شده به کارجویان مژده می‌دهم که ظرفیت هزار نفر جذب کارجو در منطقه ویژه پارس جنوبی برای تعمیرات اساسی ایجاد شده است.

کشاورزی با اشاره به این‌که تعمیرات اساسی پالایشگاه‌ها باید سالانه انجام شود، افزود: امسال هزار و ۲۵۰ نیرو برای این تعمیرات در پارس جنوبی نیاز است که این افراد می‌توانند پس از دو دوره تعمیرات استادکار شوند؛ و با تفاهم با فنی‌وحرفه‌ای می‌توانند گواهینامه مهارت‌آموزی دریافت کنند.

مدیرکل کار استان گفت: برای نام‌نویسی در این طرح سامانه پیامک‌گیر ۱۰۰۰۰۵۰۹۰ آماده شده و کارجویان باید نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس خود را تا ۱۴ فروردین به این سرشماره بفرستند تا از پارس جنوبی با آنان تماس گرفته شود.

کشاورزی درباره الزامِ داشتن مهارت متقاضیان هم گفت: کسانی که دارای مهارت‌هایی مانند مکانیکی، جوشکاری و آرماتوربندی هستند در اولویت هستند، اما اگر متقاضیان هیچ مهارتی هم ندارند می‌توانند در این طرح مشغول به‌کار شوند.