مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری

دولت به‌دنبال تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی روستاییان و عشایر است

مشاور معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های اشتغال‌زایی و تولید در روستاها گفت: محصولات کشاورزی روستاییان و عشایر با بازاریابی به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

به گزارش جنوب استان،علیرضا رضاپور : روستاها را قطب تولید دانست و اظهار داشت: توسعه روستاها زمینه توسعه و پیشرفت کشور را در ابعاد گوناگون فراهم می‌کند.

مشاور معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری اولویت‌های ترسیم شده در حوزه اشتغال و روستاها را برشمرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های روستایی مورد توجه ویژه قرار دارد و در این راستا بر اساس شعار تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین توجه ویژه‌ای در ایجاد صنایع محصولات در روستاهای کشور شده است.

وی با بیان اینکه طرح‌های عمران روستاها با اولویت اشتغال اجرا می‌شود خاطرنشان کرد: استان بوشهر از ظرفیت‌های مهمی در مناطق روستایی و عشایری دارد که توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی در حوزه خرما در دشتستان مورد توجه قرار گرفته است.

رضاپور یکی از ظرفیت‌های مهم روستاهای ساحلی استان بوشهر را پرورش آبزیان از جمله ماهی و میگو دانست و خاطرنشان کرد: توسعه طرح‌های آبزیپروری از جمله پرورش میگو در نقاط ساحلی و صنایع تبدیلی محصول گوجه‌فرنگی در روستاهای بندر دیر اولویت سال ۱۴۰۱ است.
وی توسعه طرح‌های اشتغال‌زایی در روستاها با استفاده از ظرفیت کمیته امداد را از دیگر برنامه‌ها دانست و خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی در حوزه روستاها و عشایر طرح‌های مهمی در حوزه تولید و اشتغال به دستور رئیس جمهور تدوین شده است.

مشاور معاونت توسعه روستایی نهاد ریاست جمهوری، پیگیری اشتغال به‌صورت همه جانبه را از دیگر برنامه‌ها دانست و افزود: اشتغال یک مولفه چند جانبه است که دستگاه‌های مختلف باید با محوریت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پای کار باشند و برنامه‌ریزی جامع صورت گرفته است.

وی از بازاریابی عرضه محصولات روستایی در کشورهای همسایه خبر داد و تصریح کرد: محصولات کشاورزی روستاییان و عشایر با بازاریابی انجام شده به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

رضاپور از راه‌اندازی شبکه رادیویی و تلویزیونی ویژه جامعه روستایی و عشایر خبر داد.