مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر

۲۵ میلیارد ریال اعتبار به تکمیل و توسعه کتابخانه‌های شهرستان دیر اختصاص یافت

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: ۲۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و توسعه کتابخانه‌های دوراهک و آبدان شهرستان دیر اختصاص یافت.

به گزارش جنوب استان، روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر روز پنج‌شنبه به نقل از حیدر راهب در دیدار با فرماندار دیر بیان کرد: کتابخانه عمومی دوراهک ۶۴۰ متر مربع زیربنا و ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: کتابخانه عمومی دوراهک از دیگر کتابخانه‌های در دست ساخت این شهرستان با زیربنایی ۵۰۰ متر مربع و ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که در صورت تخصیص این اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

فرماندار دیر در ادامه این دیدار گفت: ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از سوی خیرین برای توسعه فضای کتابخانه ای و احداث سالن مطالعه در کتابخانه عمومی مدام دیّری تأمین شده است که عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می‌شود.

یونس باربرز با بیان اینکه ۵ میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل کتابخانه دوراهک تامین شده است، افزود: تلاش می‌شود این اعتبار به دو برابر افزایش یابد تا در سال ۱۴۰۱ حرکت خوبی در جهت پیشرفت این پروژه صورت گیرد.

وی اظهار کرد: امید است با حمایت مسئولان و خیرین منطقه‌ای شاهد پیشرفت فضای کتابخانه‌ای دیر و همچنین فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان باشیم.

اجرای کتابخانه عمومی در دوراهک سال ۹۵ و در آبدان سال ۹۷ آغاز شده است.