موسی احمدی

۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا طرح‌های زیرساختی در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر تخصیص یافت

نماینده شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر در مجلس با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با شورای‌ راهبردی‌ شرکت‌های‌ پتروشیمی‌ منطقه پارس جنوبی گفت: بر اساس آن ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرا طرح‌ها در ۴ شهرستان جنوبی استان تخصیص یافته است.

به گزارش جنوب استان، موسی احمدی:

استقرار تأسیسات پارس جنوبی در ۴ شهرستان استان بوشهر

نماینده مردم عسلویه، کنگان، جم و دیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تأسیسات پارس جنوبی در ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر مستقر است اظهار داشت: این تأسیسات و صنایع مشکلات گوناگون زیست محیطی برای مردم ساکن در این ۴ شهرستان فراهم کرده که باید توجه ویژه‌ای به کاهش این آلایندگی‌ها شود.

حجت‌الاسلام موسی احمدی با اشاره به اجرا طرح‌های مسئولیت‌های اجتماعی صنایع مستقر در پارس جنوبی خاطرنشان کرد ۲۳۰ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های عمرانی، ورزشی، آموزشی، زیرساختی، رفع آلودگی و آلایندگی از محل مناطق نفت‌خیز مصوب شد که در ۲ سال گذشته بخشی از این اعتبارات تخصیص یافته است.

وی توسعه خدمات در شهرها و روستاهای شهرستان‌‌های جنوبی استان بوشهر را از جمله طرح‌ها دانست و تصریح کرد: در این زمینه پروژه‌های گوناگونی تدوین شده که بخشی از آنها با مشارکت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها در حال اجرا است.

نماینده مردم شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر با بیان اینکه از ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب ویژه نقاط نفت‌خیز بیش از ۱۴ میلیارد تومان برای پروژه‌های بخش ورزش اختصاص یافت افزود: برای ساخت و تکمیل مدارس ناتمام و نوسازی فضای آموزشی در مدارس جنوب استان بوشهر تاکنون ۶۰ میلیارد تومان جذب شده که نقش مهمی در بهبود زیر ساخت آموزشی داشته است.

انعقاد تفاهم‌نامه با شورای‌ راهبردی شرکت‌‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی 

احمدی از انعقاد تفاهم‌نامه با شورای‌ راهبردی شرکت‌‌های پتروشیمی منطقه پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه ۲۲۰ میلیارد تومان برای اجرا طرح‌های زیرساختی در بخش‌های مختلف در ۴ شهرستان جنوبی استان تخصیص یافته است.

وی با تأکید بر توجه صنایع پارس جنوبی به زیرساخت‌های مناطق پیرامونی گفت: تحقق ۵۰ درصدی اشتغال نیروهای بومی در صنایع و تأسیسات پارس جنوبی یکی از اولویت‌های سال جاری که لازم است به این مهم توجه ویژه شود.

 

اعتبارات منطقه پارس جنوبی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی افزایش ۳۰۰ درصدی دارد

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی از افزایش اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی برای توسعه طرح‌های عمرانی در شهرها و روستاهای جوار تأسیسات پارس جنوبی خبر داد و افزود: در این راستا در سال جاری طرح‌های مهم زیربنایی در شهرها و روستاهای ۴ شهرستان دیر، کنگان، عسلویه و جم اجرا و به بهره‌برداری می‌رسد.

سخاوت اسدی توجه به فراهم شدن اشتغال نیروهای بومی استان بوشهر در صنایع پارس جنوبی را از دیگر رویکردهای سال ۱۴۰۱ دانست و خاطر نشان کرد: تحقق ۵۰ درصدی مصوبه هیئت دولت در اشتغال نیروهای بومی در پارس جنوبی یکی از برنامه‌های امسال است.

وی با بیان اینکه در سال جاری تاکنون ۶۰ درصد افراد جذب شده در صنایع پارس جنوبی بومی استان بوشهر بوده است افزود: با تدوین برنامه‌های لازم پیش‌بینی می‌شود طرح‌های قابل توجهی در حوزه اشتغال آفرینی اجرا و زمینه فعال شدن همه شرکت‌ها از جمله شرکت‌های دانش‌بنیان در صنایع پارس جنوبی فراهم شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس مسئولیت‌های اجتماعی را یکی از سیاست‌های مهم صنایع پارس جنوبی دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا تاکنون اقدامات مهمی انجام شده و امسال طرح‌های زیرساختی دیگر به ویژه در جنوب استان بوشهر با افزایش ۳۰۰ درصدی اعتبارات از محل مسئولیت‌های اجتماعی نسبت به سال ۱۴۰۰ اجرا می‌شود.