معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر

حضور اتباع خارجی در ۳ شهرستان بوشهر ممنوع شد

معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر گفت: باتوجه به ممنوعیت حضور اتباع بیگانه در شهرهای عسلویه، دیلم و گناوه بکارگیری اتباع افغانستان از سوی شهروندان بوشهری خلاف قانون است و با اینگونه تخلفات برخورد خواهد شد.

به گزارش جنوب استان، محمدتقی ایرانی معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر یکشنبه شب در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  نیروی انتظامی با هماهنگی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی و نظارت فرمانداری ها وظیفه جمع آوری و خروج افغانستانی های غیر مجاز را بعهده دارند.

وی حفظ امنیت و مراقبت از حریم استان در مقابله با ورود غیر قانونی اتباع خارجه را خط قرمز نیروهای امنیتی و انتظامی دانسته و از حضور بی قاعده آنان بعد از روی کار آمدن طالبان اظهار نگرانی کرده است.

معاون استاندار بوشهر از مردم این استان درخواست کرد از بکارگیری افغانستانی ها اجتناب کرده و گزارش آنان را به نیروی انتظامی بدهند.

ایرانی یادآورشد: باتوجه به اینکه تعدادی از اتباع افغانستانی وابسته به گروه های تروریستی و داعش بوده و احتمال ورود آنان به کشور متصور است هرگونه مسامحه در این خصوص مخل امنیت و آرامش کشور است، بر همین اساس نیروهای امنیتی و انتظامی با آمادگی کامل در شناسایی و برخورد قانونی با آنان را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: به همه مردم استان بوشهر توصیه و تذکر داده می‌شود اسکان، اجاره خانه و ملک، شغل و کسب و کار به این اتباع به هیچ عنوان پذیرفته نیست و با اینگونه تخلفات برابر قانون، با جریمه نقدی سنگین و محکومیت در دادگاه برخورد خواهد شد.

ایرانی افزود: در غیر این صورت، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان( عج)، وارد عمل شده و با کسانی که محل مخفی شدن، این افراد را گزارش نکنند، برخورد قضایی انجام خواهد شد.

.