رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

بستری‌های بخش کرونایی استان بوشهر افزایشی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایشی شدن مبتلایان و بستری‌های کرونایی در استان خبر داد و گفت: تعداد بستری‌های بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش جنوب استان، حسن ملکی‌زاده از افزایش آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در استان خبر داد و اظهار داشت: با سیر صعودی ابتلا به بیماری کرونا تعداد بیماران بستری بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر از ۶۳ نفر روز گذشته امروز با افزایش ۱۹ درصدی به ۷۴ بیمار رسید.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۱ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۱۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

وی از فوت شدن یک هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا خبر داد و بیان کرد: با فوت این هم استانی مجموع جانباختگان استان با ابتلای قطعی به کرونا، به ۲ هزار و ۱۵۱ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۱۹ بیمار بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

ملکی‌زاده با اشاره به فعالیت مراکز واکسیناسیون در استان، تأکید کرد: برای جلوگیری از افزایش بیماران کرونایی و شکست کامل کرونا لازم است فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت شیوه‌نامه بهداشتی و دریافت واکسن کرونا مورد توجه ویژه قرار گرفته شود.

وی اشاره به تزریق یک میلیون و ۸۴۵ هزار واکسن کرونا در استان بوشهر بیان کرد: از این تعداد، ۸۱۴ هزار واکسن مربوط به مرحله اول، ۷۳۷ هزار و ۴۸۵ واکسن مربوط به مرحله دوم و ۲۹۴ هزار مربوط به مرحله سوم واکسیناسیون است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بر اساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های دیلم، بوشهر، دشتی، بندر دیر، جم و عسلویه در وضعیت زرد و شهرستان‌های گناوه، دشتستان و کنگان در وضعیت آبی و تنگستان در شرایط نارنجی کرونایی قرار دارند.