مدیر کل فنی و حرفه‌ای بوشهر:

۷۰ روستای شهرستان دشتی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند می‌شوند

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای توانمندسازی مهارتی روستاییان و ایجاد مشاغل خرد و خانگی آموزش‌های مهارتی در ۷۰ روستای دشتی در سال جاری برگزار می‌شود.

عبدالمجید دراهکی صبح دوشنبه در بازدید از مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتی به ضرورت ایجاد اشتغال پایدار در روستاها اشاره کرد و افزود: به منظور آموزش و توسعه کارآفرینی، فنی و حرفه‌ای بهترین گزینه برای ترویج آموزش‌های مهارتی در روستاهای شهرستان است.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش مهارت‌ها در روستاها باعث توانمند سازی مهارتی، استقلال شغلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها خواهد شد، اضافه کرد: در راستای توسعه مهارت آموزی ۷۵ کارگاه آموزش مهارتی در مناطق روستایی این استان فعال است که این میزان در سال جاری به بالای ۱۰۰ کارگاه خواهد رسید.

دراهکی با اشاره به امکانات مناسب مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان دشتی، گسترش آموزش‌های مهارتی به ویژه در روستاها را با همکاری دهیاران برای توسعه و اشتغال پایدار در روستاها خواستار شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر بیان کرد: با توجه به ظرفیت‌های روستایی در استان بوشهر در سال جاری بیش از ۵ هزار نفر از ساکنان روستاهای استان بوشهر بر اساس نیاز منطقه‌ای مهارت‌آموزی می‌شوند.

دراهکی بر ضرورت خدمت رسانی به مناطق محروم روستایی تاکید کرد و ادامه داد: ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی روستاها شناسایی شده که بر این اساس کارگاه‌های مهارت‌آموزی اشتغال‌زا در روستاهای شهرستان دشتی راه‌اندازی شده است.

وی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را بهترین گزینه برای اشتغال پایدار در روستاها عنوان کرد و گفت: مهارت آموزی با تولید و عمل حاصل می‌شود و تنها راه برون رفت از معضل بیکاری در جامعه ترویج مهارت‌های فنی در بین جوانان است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های آموزشی در مجموعه فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: باید مهارت آموزی به جای مدرک گرایی اسباب منزلت اجتماعی شود تا بتوان با حرکت به سوی آموزش رشته‌های تحصیلی مهارتی و کارآفرینی نیاز امروز کشور در حوزه اقتصاد برطرف شود.

دراهکی تصریح کرد: اضافه کرد: مهارت آموزی باید از سن دانش آموزی فرهنگ سازی و با همکاری همه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی در بنیان خانواده‌ها ترویج داده شود تا اشتغال پایدار در استان بوشهر حاصل شود.