انتصابات مدیرانی که پروازی

ولخرجی از جیب بازنشستگان در شرکت پلیمر جم

در حالی که انتظار می‌رفت شرکت‌های صنایع نفت و گاز در استان بوشهر بنای محور کار خود را برمبنای تولیدات داخلی قرار دهند، اما شرکت‌هایی هستند که به هر قیمتی خواستار خرید نمونه‌های مشابه خارجی و گران‌تر هستند.

«من قبلاً هم این را گفته‌ام، تذکّر داده‌ام، الان هم مجدّداً عرض میکنم. واردات کالاهایی که در داخل به‌قدر کافی تولید میشود، بایستی به‌صورت یک حرام شرعی و قانونی شناخته بشود؛ آنچه در داخل تولید میشود، از خارج وارد نشود.» این جمله یکی از خط قرمزهایی است است که سال‌هاست رهبر معظم انقلاب در دیدارهای عمومی به آن تاکید داشته‌ و دارند.

در حالی که انتظار می‌رفت شرکت‌های صنایع نفت و گاز در استان بوشهر بنای محور کار خود را برمبنای تولیدات داخلی قرار دهند، اما  شرکت‌هایی هستند که به هر قیمتی خواستار خرید نمونه‌های مشابه خارجی و گران‌تر هستند.

یکی از این صنایع، شرکت توسعه پلیمر پادجم از زیرمجموعه‌های پتروشیمی جم و صندوق بازنشستگان کشوری که سهم آن مربوط به ۴۰ میلیون بازنشسته بوده که اسفندماه گذشته آبستن اتفاقات عجیبی بوده است؛ در حالی که با تغییر مدیرعامل این شرکت، امید آن بود که تغییر محسوسی در مدیریت ارشد شرکت و روند اداره این مجموعه حاصل شود و مدیریت این مجموعه از بین گزینه‌های توانمند بومی انتخاب شود اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه اقدامات شائبه برانگیزی در همان روزهای اول انتصاب مدیرعامل جدید در شرکت پلیمر پادجم اتفاق افتاد.

اوخر اسفندماه ۱۴۰۰ مدیرعامل جدید شرکت پلیمر پادجم قبل از معارفه رسمی و بدون هماهنگی با هیأت رئیسه، تجهیز کنترل را با قیمت حدود ۱۲ میلیون یورو خریداری کرد؛ در حالی که طبق ادعای مدیرعامل سابق، این تجهیز فرایند خرید تجهیز از تامین کننده داخلی با قیمت ۴ میلیون یورو نهایی شده بود اما علی رغم تاکید وزارت صمت در خصوص الزام شرکت پادجم به خرید داخلی این تجهیز، با فشار رئیس هیئت مدیره با قیمت ۱۲ میلیون یورو از تامین کننده خارجی خریداری شده است!   

مدیرعامل سابق شرکت پلیمر پادجم نیز طی مکاتبه ای با سرپرست شرکت پتروشیمی جم به ورود و تصمیم گیری غیرقانونی رئیس هیئت مدیره و مذاکرات پنهانی و خرید بدون ضابطه و عدم رعایت تشریفات قانونی توسط این عضو اشاره کرد.   

انتصابات پروازی!
به گزارش فارس، در ماه گذشته حدود ۱۰ انتصاب در حوزه های مالی، حقوقی، ای‌تی و حراست شرکت پادجم در سایه سکوت مسئولین منطقه انجام گرفته که تقریبا همه انتصابات غیربومی بوده و به شکل پروازی انجام پذیرفته است!

انتهای پیام/

فارس