مدیرکل ارشاد بوشهر

پیشبرد اهداف فرهنگی نیازمند طرح و ساختار است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: فرهنگ بدون برنامه، طرح، اندیشه و ساختار جلو نمی‌رود و باید با طراحی ساز و کار لازم این مهم بخوبی رقم بخورد.

به گزارش جنوب استان، عبدالرحیم افروغ روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر افزود: امروز انقلاب اسلامی ایران داعیه دار این است و به تبع نوع نگاه حاکمیت و مسئله مردم سالاری تحول ساختاری در فرهنگ یک مطالبه جدی از دولت سیزدهم است که باید نگاه، تمرکز و دقت جدی بر این موضوع داشت.

وی بیان کرد: تحول ساختاری رویکرد اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر است که در این راستا تاکنون چندین هزار نفر ساعت به این موضوع اختصاص داده شده است.

افروغ ادامه داد: ساختار مدیریت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پیشانی مدیریت فرهنگی در جامعه باید متفاوت از دیگر وزارتخانه‌ها باشد.

وی اظهار کرد: الگوهای مالی، اداری و سایر حوزه‌ها برای تحول آنها زمان طولانی نیاز داریم اما با این وجود باید در جاهایی منتقد وضع موجود در حوزه فرهنگ باشیم و سپس اقدام به ایده‌پردازی کنیم.

افروغ گفت: در این حوزه باید دیدگاه‌ها و رویکردهای مختلف دیده شود و با نگاه دانش بنیان، علمی و ناظر به مسیر رسیدن به هدف باید به طور ویژه پرداخته شود.

وی اظهارداشت: شرایط نباید به گونه ای باشد که با نشستن در گوشه عزلت تقاضای تحول در ساختار فرهنگی مطرح شود.

افروغ ادامه داد: برای تحول در ساختار فرهنگ دولت دو بخش جدی به نام ساختار و کارگزار دارد که تلفیق این دو تحول آفرین است.

وی تصریح کرد: در مفاهیم طراحی دولت کارگزار را مقدم بر اصلاح ساختار می بینند و کارگزار است که می‌تواند نقش تحول در ساختار را ناظر به هدف اجرا کند.

افروغ گفت: آنچه که امروز برای ما موضوعیت داشته و متولی تحقق آن هستیم گام دوم انقلاب و به مطلوب رساندن آن برای دولت‌سازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است.

وی افزود:اکنون مکلف هستیم در ۴۰ ساله دوم انقلاب اسلامی تمرکز با محوریت فرهنگ داشته باشیم.

وی یادآورشد: امروز کلیدواژه‌ مشخص و دقیق حوزه فرهنگ تحقق دولت جوان حزب اللهی است که باید همگان به تحقق آن اهتمام جدی داشته باشند که مطالبه جدی امام جامعه نیز محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت:در تحقق دولت جوان حزب اللهی باید سراغ بدنه جامعه متعهد، خودجوش، آتش به اختیار دارای مسئولیت رفت که مسئله را فهمیده و برای آن راهکار ارائه کرده و آماده جان‌فشانی در این مسیر است.

افروغ در بخش دیگری از صحبت‎‌های خود اظهار کرد: وحید حیدری به عنوان معاون جدید فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر چهره‌ای آرام، متین و با صلابت است که یکی از دستاوردهای وی به عنوان انجمن اسلامی برتر در کشور است.

وی افزود: انتخاب حیدری همچنین با بازتاب بسیار مثبتی در حوزه فرهنگی استان همراه بود که امید است این رویکرد منجر به خدمات شایانی در این حوزه باشد.

افروغ همچنین از تلاش‌های خستگی ناپذیر آنیتا مظفری معاون سابق فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر تقدیر کرد.

وی همچنین با تقدیر از فریما بوشهری ادامه داد: صدیقه اشرافی از همکاران با سابقه و تلاشگر و آشنا به مسائل حوزه فرهنگی به عنوان رئیس جدید اداره فرهنگی مشغول به فعالیت خواهند شد که برای وی در این حوزه آرزوی موفقیت و سربلندی داریم.

افروغ همچنین با قدردانی از مصطفی فیروزی مدیر سابق روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: محمد صادق زنده بودی نیز به عنوان مدیر جدید روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر معرفی می‌شود که امید است بتواند در باشگاه مجازی انقلاب اسلامی با دیدگاه و طرح نو خدمات قابل توجهی به جامعه هدف داشته باشد.

وی عنوان کرد: در حوزه رسانه و فضای مجازی باید رویکرد جدیدی رقم بخورد، برای نمونه امروز این نشست شاید در حضور ۱۰۰ نفر برگزار می شود ولی با ظرفیت رسانه حداقل بیش از ۱۰ برابر جمعیت نشست از این برنامه متاثر می شوند.

افروغ ادامه داد: اینکه عکس یا نطق مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر بچرخد اولویت نخست این اداره کل نبوده، بلکه مهم انتشار محتوایی است که خود به عنوان مرکز، محور، آموزگار و فعال فرهنگی از آن یاد شود.

معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: امید است بتوانیم در این مسیر گامی مهم برداریم و در این راستا از تلاش‌های آنیتا مظفری معاون سابق قدردانی می‌کنم.

وحید حیدری افزود: هدف کلی از انجام کار فرهنگی گام برداشتن در مسیری است که به سمت ظهور آقا امام زمان(عج) پیش برود.

مدیرکل ارشاد بوشهر: پیشبرد اهداف فرهنگی نیازمند طرح و ساختار است

مدیرکل ارشاد بوشهر: پیشبرد اهداف فرهنگی نیازمند طرح و ساختار است

مدیرکل ارشاد بوشهر: پیشبرد اهداف فرهنگی نیازمند طرح و ساختار است