سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

۸ کودک مبتلا به سرخک در استان بوشهر شناسایی شد

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر اهمیت واکسیناسیون سرخک گفت: تا کنون ۸ فرد مبتلا به سرخک (غیر ایرانی) در استان بوشهر شناسایی شده است.

به گزارش جنوب استان، دکتر قاسم برجوئی‌فرد بیان کرد: با توجه به افزایش مهاجرت اتباع خارجی به کشور، شناسایی موارد سرخک در حال افزایش است.

وی با اشاره به پایین بودن پوشش واکسیناسیون سرخک، افزود: با توجه به مسری بودن سرخک اگر خانواده‌ای دارای کودک زیر ۵ سال باشد و به هر دلیلی برای واکسیناسیون مراجعه نکرده است یا از کامل بودن واکسیناسیون کودک خود اطمینان ندارد، لازم است در سریع‌ترین زمان ممکن به یکی از مراکز بهداشتی درمانی محل سکونت خود مراجعه کند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به اینکه ایران را از جمله کشور‌هایی است که موفق به دریافت گواهی حذف بیماری سرخک و سرخجه شده، عنوان کرد: حذف بیماری سرخک به این معناست که حداقل به مدت ۱۲ ماه هیچ موردی از بیماری ناشی از ویروس بومی سرخک رخ ندهد.
به گفته دکتر برجوئی فرد چنانچه کشوری بتواند این وضعیت را حداقل برای ۳ سال متوالی ادامه دهد درصورتی که شاخص‌های مراقبت بیماری منطبق با ضوابط و استاندارد‌های بین‌المللی باشد، می‌تواند موفق به دریافت تاییدیه حذف این بیماری‌ها شود.
وی تاکید کرد: حذف بیماری سرخک بدین معنا نیست که ما دیگر در کشور این بیماری را نخواهیم داشت، بلکه با توجه به هم‌جواری کشورمان با کشور‌های با شیوع بالا، بیماری سرخک می‌تواند به راحتی با سفر‌های بین‌المللی به کشور وارد می‌شوند.
این متخصص کودکان و نوزادان عنوان کرد: سرخک یک بیماری ویروسی کشنده و یکی از مسری‌ترین بیماری‌های عفونی است.
به گفته این مقام مسئول بهداشتی استان بوشهر، علائم اولیه بیماری سرخک، تب، آبریزش بینی، تورم ملتحمه چشم، سرفه و متعاقب آن‌ها بروز بثورات پوستی (غیر چرکی) است که بیش از ۹۰ درصد افراد حساس (غیر ایمن) در تماس نزدیک با بیمار، آلوده می‌شوند.