مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی

۵۸درصد خانه‌های روستایی بوشهر مقاوم‌سازی شده‌اند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۱ درصد و در بوشهر ۵۸ درصد است.

علیرضا مقدم صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران باگرامیداشت ۲۱ فروردین، سالروز افتتاح حساب ۱۰۰ و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: پارسال خیرین ۱۱۸ میلیون تومان به حساب ۱۰۰ امام راحل این استان برای کمک‌رسانی در ساخت واحدهای مسکونی روستایی ویژه محرومین و مستضعفین واریز کردند و همچنین معادل ۳۶۰ میلیون تومان نیز کمک‌های غیرنقدی که بیشتر مصالح ساختمانی بود اهدا شد.

وی اضافه کرد: بیش از ۲۳۰۰ متر مربع زمین در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت به انجمن خیرین مسکن‌ساز واگذار شد که شامل یک قطعه زمین در روستا و ۱۲ قطعه در شهرها بود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر تصریح کرد: یکی از رسالت‌های بنیاد مسکن ایجاد مسکن شهری است که در این راستا پارسال ۵۱۰ واحد مسکن محرومان در سطح استان احداث و تحویل داده شد.

مقدم بیان کرد: پارسال ساخت ۱۵۷۷ واحد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ویژه شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر آغاز شد، امسال نیز ۹۶۲ واحد در حال اخذ پروانه، تهیه نقشه و مطالعه زمین شناسی است که در مجموع ۲۵۳۹ واحد در سطح استان خواهد بود.

این مقام مسئول اعلام کرد که انجمن خیرین مسکن ساز تاکنون ۹۵۰ واحد مسکونی در استان احداث و تحویل جامعه هدف داده‌اند.

بازسازی ۲۵ هزار واحد مسکونی از محل سیل و زلزله در استان بوشهر

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر عنوان کرد: بازسازی و بهسازی مسکن در نقاط آسیب‌دیده از زلزله و سیل از برنامه‌های مهم این بنیاد است که در این راستا واحدهای مسکونی در نقاط زلزله‌زده و سیل‌زده در دستور کار قرار دارند.

مقدم یادآور شد: تاکنون ۲۵ هزار و ۶۳۳ واحد مسکونی از محل سیل و زلزله در استان بوشهر بازسازی شده‌اند.

وی گفت: از سال ۸۴ دولت طرح بهسازی و نوسازی سالانه ۲۰۰۰ واحد را کلید زد؛ از آن زمان تاکنون ۳۷هزار و ۹۶۰ واحد در استان بوشهر مقاوم سازی شده و از تسهیلات استفاده کرده‌اند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر خاطر نشان کرد:  طبق سرشماری سال ۹۵ در این استان ۷۴ هزار و ۱۱ مسکن روستایی وجود دارد که ۴۲ هزار و ۷۹۶ واحد آن از مسیر بهسازی و بازسازی، مقاوم سازی شده‌اند.

شهرستان جم پیشتاز در مقاوم‌سازی روستایی

مقدم اظهار کرد: میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در کشور ۵۱ درصد است که این میزان در بوشهر ۵۸ درصد است. شهرستان جم با ۷۷درصد در این زمینه پیشتاز و شهرستان بوشهر با ۴۲درصد کمترین میزان مقاوم سازی را داشته است.

وی ادامه داد: مسکن‌های روستایی در کنگان ۷۲ درصد، دیلم ۶۵ درصد، گناوه ۶۴درصد، دشتی ۶۰درصد، عسلویه ۵۸درصد، دیر ۵۷درصد، تنگستان ۵۵درصد و دشتستان ۵۴درصد مقاوم سازی شده‌اند.

مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان بوشهر به ۸۰ درصد می‌رسد

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر تاکید کرد که دولت سیزدهم به دنبال ارتقاء میزان مقاوم سازی مسکن‌های روستایی از ۵۸درصد به ۸۰ درصد در استان بوشهر است.

مقدم پرداخت تسهیلات بانکی با نرخ سود ۵ درصد را از ویژگی طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی دانست و تصریح کرد: وام مسکن روستایی با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله و سفته زنجیره‌ای به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است علاوه بر آن مسکن شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت تحت پوشش طرح مقاوم‌سازی قرار دارند.

وی اضافه کرد: امسال سهمیه استان بوشهر ۲۱۸۰ واحد است، که همه این افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند.

۹۸درصد از روستاهای بوشهر از طرح هادی برخوردارند

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه ۹۸.۳ درصد از روستاهای استان از طرح هادی برخوردار هستند، گفت: ۸۱۶ روستا در استان بوشهر وجود دارد که ۴۰۰ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند، تاکنون برای ۳۹۲ روستا طرح هادی تهیه شده است.

مقدم اعلام کرد که به طور میانگین در ۸۹ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر نیز یک فاز طرح هادی برای هر روستا اجرا شده است.

وی یادآور شد: از سال ۹۴ تا پایان سال ۹۹، ۱۸۰۰ میلیارد ریال قیر رایگان برای اجرای طرح‌های هادی در استان بوشهر تخصیص یافته بود. پارسال به تنهایی ۹۴ میلیارد ریال قیر رایگان به این استان اختصاص یافت که می‌توان گفت معادل مجموع شش سال قبل بوده است.