استاندار بوشهر:

خط کشتیرانی مسافری بین بوشهر و قطر راه‌اندازی می‌شود

استاندار بوشهر گفت: در راستای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و مسافری بوشهر و قطر، سفیر قطر در ایران پس از ماه مبارک رمضان به بوشهر سفر خواهد کرد.

احمد محمدی زاده در حاشیه نشست با چند تن از مدیران قطری باتأکید بر تقویت روابط بوشهر با قطر اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های مهم بندری و گمرکی استان بوشهر، گسترش روابط اقتصادی و تجاری بوشهر با قطر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت فرودگاه‌های بین‌المللی عسلویه و بوشهر برای حمل مسافر در راستای برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲، توسعه و گسترش حمل مسافر، کالا و بار از بوشهر به قطر در اولویت قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: در این زمینه مقرر شد سفیر قطر در ایران، بعد از ماه مبارک رمضان در سفر به بوشهر، ظرفیت‌های بندری، تجاری و فرودگاهی این استان را مورد بازدید و بررسی قرار دهد.

محمدی‌زاده از راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر و بنادر کشور قطر خبر داد و گفت: مقرر شد یک خط کشتیرانی مسافری بین بندر بوشهر به بنادر قطر ایجاد شود.

وی گفت: جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصت مهمی برای تقویت گسترش روابط تجاری و حمل و نقل دریایی از بنادر استان بوشهر با بنادر کشور قطر است و در این راستا در نشست تخصصی با معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ایران و رئیس اداره بنادر کشور قطر راهکارهای لازم برای توسعه روابط اقتصادی، تجاری و حمل و نقل دریایی ارائه شد.

استاندار بوشهر تسهیل صادرات از بنادر استان از جمله بندر دیر به قطر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در این نشست مقرر شد اقدامات دو جانبه در راستای توسعه صادرات و حمل و نقل دریایی مورد توجه قرار گرفته شود.

محمدی‌زاده از صادرات محصولات کشاورزی و میوه‌ و تره‌بار از بندر دیر به بندر الرویس قطر خبر داد و تصریح کرد: با توجه به برگزاری مسابقات فوتبال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صادرات از استان بوشهر به قطر افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله قطر مراوده فرهنگی، اقتصادی و تجاری داشته است اظهار داشت: تجار، بازرگانان و ساحل‌نشینان استان بوشهر ارتباطات دیرینه با مردم کشورهای حوزه خلیج‌فارس از جمله کشور دوست و همسایه قطر داشته‌اند و این تعاملات ادامه دارد.

استاندار بوشهر، صادرات ۸۰ هزار راس دام از استان به قطر را از دیگر مصوبات نشست با مسوولان قطری دانست و افزود: رئیس اداره بنادر قطر بر گسترش روابط تجاری، اقتصادی و حمل مسافر از بنادر استان بوشهر با توجه به ظرفیت‌های مهم این استان تأکید کرد.