امام جمعه خورموج

نماد‌های استان بوشهر به کشور معرفی شوند

امام جمعه خورموج گفت: استان بوشهر نماد‌های فراوانی دارد که باید به کشور معرفی شوند تا این استان فقط با یک یا دو نماد شناخته نشود.

حجت الاسلام علی زاهددوست در دیدار سرپرست و معاونان صداوسیمای مرکز بوشهر، افزود: نماد‌های مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بسیاری در استان وجود دارد و حیف است که استان بوشهر را با یک یا دو نماد بشناسند. باید رسانه استانی تلاش کند که این نماد‌ها در کشور معرفی شوند و هموطنان آن‌ها را بشناسند.

او ادامه داد: اکنون شهید رئیسعلی دلواری را به عنوان نماد استعمارستیزی در کشور می‌شناسند، اما برای معرفی شهید نادر مهدوی به عنوان نماد استکبارستیزی باید تلاش شود.

امام جمعه خورموج با اشاره به نقش صداوسیما در توجه دادن مردم به موضوع‌های مختلف گفت: تجربه نشان داده است که این رسانه هر وقت بر موضوع‌هایی تاکید کرد جامعه نیز به آن توجه کرده است بنابراین صداوسیما باید بیش از گذشته به ارزش‌ها توجه کند تا افراد جامعه هم به آن‌ها توجه داشته باشند.

او از مسئولان رسانه استانی خواست، نگاهشان استانی باشد، از هر شهرستان یک نیروی فعال اجتماعی را به عنوان مشاور در کنار خود داشته باشند، گروه‌های هنری شهرستان‌ها را معرفی کنند، برنامه‌های ویژه خانواده‌ها را افزایش دهند، برای تولید مجموعه‌های بومی تلاش کنند، روحیه مطالبه‌گری را ترویج دهند و خبرنگار مستقل در شهرستان‌ها داشته باشند.

مهدی حیدری سرپرست صداوسیمای مرکز بوشهر نیز گفت: این رسانه برای تولید محتوا، نیازمند همراهی ائمه جمعه استان است و تلاش داریم با بهره‌مندی از نظر فرهیختگان برنامه‌هایی غنی و مطابق با ارزش‌ها تولید کنیم.