معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنگان

تجهیزات مدیریت بحران در اسکله‌های شهرستان کنگان تقویت شود

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری کنگان گفت: تجهیزات مدیریت بحران در اسکله‌های شهرستان کنگان تقویت شود.

جاسم رستگار عصر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان کنگان با تاکید بر لزوم پیشگیری از حوادث احتمالی خواستار تهیه نقشه جامع مدیریت بحران به همراه راهکارهای عملیاتی توسط دستگاه‌های اجرایی شهرستان شدند.

وی گفت: در راستای سنجش آمادگی نیروها و تجهیزات در مواقع بحرانی مانوری مشترک بین دریابانی، اداره بندر و دریانوردی و شیلات و با همکاری شورای بندر کنگان و سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طراحی و اجرا شود.

رستگار به حوادث سال‌های گذشته در حوضچه‌های مختلف استان اشاره کرد و گفت: استفاده از هرگونه پمپ‌های روبینی و بنزینی و تجهیزات گرمایشی قابل اشتعال باید در همه شناورهای مستقر در حوضچه‌های شهرستان ممنوع و جمع آوری شود.

وی ادامه داد: اداره شیلات ضمن اطلاع رسانی و نصب بنر و استفاده از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ها جهت تعیین تکلیف و جمع آوری تورهای انباشته شده در محیط اسکله اقدام و پس از مهلت مقرر برابر قانون نسبت به جمع آوری آنها اقدام کند.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری تصریح کرد: اداره بندر و دریانوردی به قید فوریت در طراحی پس‌کرانه طرح توسعه اسکله نسبت به جانمایی مناسب محل اسکان و استقرار اکیپ امداد و نجات دریایی هلال احمر شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

رستگار بیان کرد: جهاد کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان ضمن تجهیز ادوات اولیه اطفا و کنترل حریق اقدام و در مواقع بحرانی با آموزش داوطلبان از بین افراد محلی و کشاورزان تجهیزات لازم را در اختیار آنها قرار دهند.

وی گفت: شهرداری بنک با هماهنگی منابع طبیعی شهرستان نسبت به اجرای آتش بر در محدوده پارک جنگلی بنک اقدام کند.