استاندار:

پیگیر انتصاب مدیران بومی در پارس‌جنوبی هستیم/ رسانه‌ها تلاش کنند

استاندار بوشهر گفت: پیگیر انتصاب مدیران بومی در پارس جنوبی هستیم و انتظار داریم اصحاب رسانه نیز در این زمینه تلاش کنند.

احمد محمدی‌زاده عصر پنجشنبه در نشست خبری در پاسخ به برخی انتقادها در مورد بکارگیری مدیران غیربومی در پارس جنوبی اظهار داشت: این موضوع را به صورت نظام مند دنبال می‌کنیم و کارگروه گذاشته‌ایم و با جدیت پیگیر هستیم.

وی افزود: این موضوع نیازمند تلاش اصحاب رسانه است و شما هم بیش از اینکه به ما نق بزنید به وزیران و مدیران مربوطه نق بزنید و به این مسئله اعتراض کنید که چرا ظرفیت‌های استان بوشهر استفاده نمی‌شود.

استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: در جنوب استان بوشهر سه سمت اصلی و مهم داریم که یکی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پارس، مدیر مجتمع گازی پارس جنوبی و مدیرعامل پالایشگاه فجر جم است و این سه مدیر توسط وزارت نفت منصوب می‌شوند.

وی بیان کرد: طی هشت سال گذشته نگاهی به نیروهای بومی در عرصه مدیریتی نشده است و تغییر این رویکرد کار می‌برد و کارهای بسیار زیادی در این زمینه داشته‌ایم. فعلاً مدیر بومی را برای پالایشگاه فجر جم را انتخاب کرده‌ایم.

محمدی زاده بیان کرد: از ابتدای دیماه تا ۱۵ فروردین حدود ۹ میلیون و ۶۰۰ هزار خودرو وارد استان شده و همین تعداد هم خارج شده و تعدادی نیز با اتوبوس و یا هواپیما سفر کرده‌اند وقتی آمار بومی استان را خارج کنیم، بین هشت و نیم تا ۹ میلیون جمعیت وارد و خارج شده است.

وی توسعه گردشگری را از برنامه‌ها و اولویت‌های استان دانست و اضافه کرد: استان بوشهر رتبه دوم جذب گردشگر در کشور را داشته و با داشتن ظرفیت‌های مهم گردشگری در ایام تعطیلات نوروزی به‌عنوان دومین استان گردشگرپذیر کشور معرفی شد.

استاندار بوشهر از معرفی فرماندار دشتستان خبر داد و بیان کرد: فرماندار دشتستان برای انجام مراحل اداری به وزارت کشور اعلام و به‌زودی معرفی می‌شود.

وی یکی از منابع مهم تأمین آب شرب استان را آب‌شیرین‌کن دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا طرح‌های آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای مختلف در حال اجرا است که آب‌شیرین‌کن وحدتیه به ظرفیت پنج هزار مترمکعب بر اساس وعده مجری طرح، خرداد ماه وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.

محمدی‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره در گذشت خبرنگار پیشکسوت علی پیرمرادی، خبرنگاران را معاون پنجم استانداری دانست و اظهار داشت: هر پنج معاون استاندار در این نشست حضور دارند و تلاش همه خبرنگاران پیشرفت و توسعه همه جانبه است.

وی با تأکید بر توجه اصحاب رسانه به جهاد تبیین خاطر نشان کرد: در تحقق و عملیات شدن جهاد تبیین باید همه خبرنگاران و رسانه‌ها تلاش کنند.

استاندار بوشهر با تأکید بر انعکاس دستاوردهای انقلاب اسلامی در همه زمینه‌ها تصریح کرد: خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی غیر قابل مقایسه با رژیم وابسته به استکبار جهانی آمریکا است که باید در ابعاد گوناگون تبیین و انعکاس داده شود.

محمدی‌زاده نقد منصفانه را زمینه توسعه و پیشرفت و حل مشکلات جامعه دانست و تأکید کرد: توجه به طرح‌های اشتغال‌زایی و تسریع در اجرا طرح‌های اقتصادی در اولویت برنامه‌های استان بوشهر قرار دارد.