معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار

آئین نامه کالای ته لنجی در حال نهایی شدن

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: آئین نامه ته لنجی در هیات دولت در حال نهایی شدن است و با ابلاغ آن درصدد هستیم از این ظرفیت برای واردات مواد اولیه و کالا‌های اساسی و واسطه‌ای در راستای توسعه کسب و کار‌ها و اقتصاد مناطق مرزی بهره گرفته شود.

علی باستین با اشاره به اهمیت ساماندهی کالا ته لنجی اظهار داشت: ساماندهی کالای همراه ملوان (ته لنجی) و استفاده از این ظرفیت در توسعه اشتغال از اولویت‌های مدیریت ارشد این استان است.

وی بیان کرد: توسعه استان بوشهر متکی بر اقتصاد دریا است و در همین ارتباط تلاش می‌شود ظرفیت دریا بارور سازی شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ادامه داد: توجه به اشتغال روستایی و رونق و توسعه کسب و کار‌ها در این زمینه با هدف تامین معیشت مردم از دیگر رویکرد‌های استان به شمار می‌رود که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی استان در حال انجام است.

وی آبزی پروری را از دیگر قابلیت‌های استان بوشهر عنوان کرد و اظهار داشت: توسعه آبزی پروری در بخش ماهی و میگو از جمله سیاست‌های توسعه‌ای استان به شمار می‌رود.

باستین ادامه داد: در همین ارتباط واگذاری اراضی دیلم شمالی، تکمیل سایت رود شور و ۳۰۰ هکتاری پرورش ماهی در جزیره‌های شمالی و جنوبی از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت دریا در استان بوشهر گفت: توسعه ظرفیت‌های بندری با تکمیل زیرساخت‌های بندر ریگ، گناوه و دیلم در شمال استان، راه اندازی و فعال کردن منطقه ویژه شمال استان با رویکرد ساخت و راه اندازی صنایع پایین دست نفت و گاز و پتروشیمی و توسعه ظرفیت‌های گردشگری در شمال استان از دیگر اولویت‌های اقتصادی این استان به شمار می‌رود.

باستین گفت: ساخت و تقویت مراکز اقامتی و هتل در استان و شروع مناطق نمونه گردشگری میرمهنا و حماد از دیگر گام‌ها و برنامه‌های استان بوشهر در راستای تقویت بحث گردشگری است.