نشست شورای راهبردی منطقه ویژه پارس

اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان رمز پیشرفت منطقه است

شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس، عصر دیروز در همایش “ضیافت مهر”، میزبان خدمتگزاران مردم شریف منطقه بود

به گزارش پایگاه خبری جنوب استان به نقل از اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس و شورای راهبردی:شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس، عصر دیروز در همایش “ضیافت مهر”، میزبان خدمتگزاران مردم شریف منطقه بود تا همگی با یکدیگر هم پیمان شوند در رویکردی جدید، آبادانی شهرها و روستاهای جوامع پیرامون را در کنار توسعه صنعت به هم پیوندی عمیق تر بزنیم و تمامی اعضای شورای راهبردی، تحقق این امر را رسالت جدید خود می دانند.

اولین گردهمایی مشترک ائمه جمعه و‌ جماعات، فرمانداران ، بخشداران ، شوراهای اسلامی شهر ، شهرداران و مدیران دستگاههای اجرایی ۴ شهرستان جنوبی استان بوشهر با مدیران عامل صنعت پتروشیمی منطقه پارس به میزبانی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس برگزار شد.

دکتر ایرانی معاون سیاسی امنیتی استاندار ، حجت الاسلام احمدی نماینده مردم جنوب استان در مجلس شورای اسلامی ، مهندس سخاوت اسدی مدیرعامل منطقه ویژه پارس ، دکتر میری مدیرکل کمیته امداد استان ، دکتر نظری رییس شورای راهبردی و مهندس صانعی مدیرعامل پتروشیمی نوری از سخنرانان این مراسم بوده اند.

دکتر ایرانی معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر مجلس در همایش ضیافت مهر:

امیدوارم مجموعه جدید شورای راهبردی همدلی و همراهی بیشتری با مردم استان که میزبان این صنعت عظیم ملی هستند برقرار کنند و مانع تبعیض بیشتر بین نیروهای بومی شوند.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم جامعه محلی احساس تعلق بیشتری نسبت به صنعت داشته باشند؛ توسعه عسلویه یک مجموعه در هم تنیده است و نباید تبعیض کارگری در منطقه شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: جذب ۵۰ درصد نیروی بومی در منطقه عسلویه خواسته جدی مردم ما است و سبب تقویت امنیت و آرامش مردم محور در منطقه می‌شود.

قدر فرصت‌های عسلویه را بدانیم

وی با بیان اینکه فرصت‌های عظیم موجود در عسلویه را باید قدر نهیم خاطرنشان کرد: عملکرد ما در منطقه باید به گونه‌ای باشد که این فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشود.

ایرانی افزود: قطب انرژی کشور و شورای راهبردی می‌تواند محرومیت زدایی را بیش‌تر در برنامه خود قرار دهد و مراکز آموزشی، درمانی و توسعه آب شیرین کن‌ها بویژه استفاده از نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

ایرانی تاکید کرد: صنعت عسلویه باید قدر میزبانان خود را بدانند و تأمین شغل کمترین خواسته جامعه پیرامون است. پیوند صنعت با مردم منطقه بسیار مهم است و مردم انتظار دارند بخشی از درآمدهای پتروشیمی‌ها در زیرساخت‌های منطقه هزینه شود.

وی ادامه داد: پذیرش مسئولیت اجتماعی از سوی پارس جنوبی عملاً باید تحقق یابد. عزیزان گفتند ۱۲ میلیارد دلار سهم صادرات فرآورده‌ای پتروشیمی بوده است آیا حداقل سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار نباید صرف توسعه استان شود؟ آیا این مطالبه زیادی است از سوی مردم و مسئولین استان بوشهر؟

لزوم توجه به نیروهای بومی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: شاهد بکارگیری نیروهای بی‌شماری از افراد غیر بومی هستیم و ظاهراً هیچ بنایی برای تغییر رویه شرکت‌های منطقه جنوب استان نیست.

وی با بیان اینکه آوردن آشپز و آبدارچی و نگهبان و سرایدار از سایر استان‌ها چه معنایی دارد؟ گفت: آیا اینها را نمی‌توانید در استان تأمین کنید؟

ایرانی افزود: ما دانشکده نفت و گاز در دانشگاه بزرگ خلیج فارس داریم که نیروی متخصص و با سواد برای کل کشور تربیت می‌کند. مدیران پارس جنوبی پاسخ دهند چند درصد این فارغ التحصیلان را به کار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: من به شما قول می‌دهم با تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی حرفه‌ای استان داریم هر تخصصی که لازم دارید به مردم ما اعلام کنید کمتر از سه ماه به شما کارگر و تکنسین ماهر تحویل می‌دهیم.

 

شیخ موسی احمدی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس در همایش ضیافت مهر:

هم زیستی مسالمت آمیز صنعت با محیط پیرامون آغاز شده و گفتگوهای خوبی آغاز شده است.
وی اضافه کرد: مسئولیت در شورای راهبردی و اهتمام به مسئولیت‌های اجتماعی یک مسئولیت بسیار مهمی است. کسب اعتماد عمومی مردم منطقه لازمه صیانت از تأسیسات عظیم پارس جنوبی است.
نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولیت‌های اجتماعی در گذشته شفاف نبوده است و مردم حضور صنعت را در زندگی فردی و خانوادگی خود احساس نمی‌کردند.
وی تاکید کرد: امروز شاهد اجرای پروژه‌های خوبی از سوی شورای راهبردی هستیم اما انتظار داریم تأمین اعتبار بیشتری برای این موضوع وجود داشته باشد.
احمدی خاطرنشان کرد: شفاف سازی در جذب نیروی بومی در پارس جنوبی همچنان درخواست جدی مردم و نمایندگان آنها در مجلس است.
وی افزود: استان نیروهای متخصص زیادی دارند و ما بیکاری آنها را نمی‌توانیم تحمل کنیم. صنعت عسلویه بیش‌تر از نخبگان استان استفاده کند.
نماینده کنگان، عسلویه، دیر و جم در مجلس بیان کرد: این نوع جلسات شورای راهبردی بسیار ارزشمند است و امیدواریم در جلسات آینده گزارش‌های روشنی در زمینه‌های اشتغال نیروی بومی و استفاده از نخبگان ارائه شود.
احمدی افزود: ما گزارش‌هایی از سمت فرمانداران و مسئولین محلی داریم که صنعت از دانش آموخته‌های بومی چهارشهرستان تحت تاثیر آلایندگی صنعت از دانشگاه‌های معتبر کشور (صنعت شریف و…) هم استفاده نکرده‌اند.

 


دکتر حجت نظری رئیس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در همایش ضیافت مهر:

شورا طی سالهای گذشته زحمات زیادی کشیده است و ریل گذاری خوبی شده است.می خواهیم با کمک هم کارهای بزرگی در حوزه مسئولیت های اجتماعی انجام دهیم.تقویت رابطه بین صنعت و محیط پیرامون یکی از محوری ترین کارهای من است.۱۲ میلیارد دلار ارز توسط شرکت های پتروشیمی وارد کشور شد و این تلاش قابل تقدیر است و ما افتخار میکنیم عسلویه میزبان ما است.ما کنار یکدیگر هم زیستی داریم اما نیازمند هم دلی بیش تر هستیم. ما می توانیم با کمک بزرگان و اشتراکاتی که داریم نیاز واقعی محیط پیرامون صنعت را پاسخ دهیم و اختلاف سلیقه ها را سبب رشد هم بدانیم.یک قدم به هم نزدیک تر باشیم و شورای راهبردی با جان و دل و نگاه جدید در کنار محیط پیرامون خواهد بود.توسعه پروژه های عمرانی و سرمایه گذاری در ابعاد کلان در برنامه شورای راهبردی خواهد بود.شورای راهبردی تلاش خواهد کرد جامعه محلی را توانمندتر کند و مهارت های کاربردی آنها را افزایش دهد.از خدا می خواهم که به ما در شورای راهبردی کمک کند، در مورد نیاز واقعی محیط پیرامون صنعت عسلویه، کارهای بزرگی به یادگار بگذاریم.


سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در همایش ضیافت مهر:

خوشبختانه یک همدلی و هماهنگی میان مجموعه صنعت نفت و مسئولان استان بوشهر در زمینه مسئولیت های اجتماعی بویژه کمک های عام المنفعه صورت گرفته است که این امر زمینه ساز پیشرفت و توسعه منطقه خواهد شد..

اسدی تصریح کرد:برای رضایت مندی مردم و کاهش مشکلات موجوددر منطقه طرح‌های ویژه ای در شورای راهبردی و صنعت نفت در حال پیگیری است که امیدواریم با تخصیص منابع و ایجاد زیرساخت های اقتصادی توسعه پایدار در منطقه رقم بخورد.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه پارس افزود: کلید توسعه در منطقه اتحاد و همدلی میان مردم و مسئولان است امیدواریم با تقویت همدلی موجود و گسترش خدمات صنعت نفت در مطنقه شاهد رشد و شکوفایی و توسعه متوزان در منطقه باشیم.


 

دکتر میری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر در همایش ضیافت مهر:

شورای راهبردی کمک بزرگی به فقرزدایی در جنوب استان بوشهر داشته است. توانمند سازی خانواده ها یکی از رسالت های مهم کمیته امداد است و همچنان نیازمند کمک شورای راهبردی هستیم. تلاش کنیم فعل “توانستن” را برای محرومان تحقق کنیم و نیروهای بومی استان توانمندی بالایی دارند. هم افزایی در کمیته امداد بر اساس نقشه راه انجام میشود و ما در کنار شورای راهبردی هستیم و یاری گر هم در ابعاد مختلف خواهیم بود.