معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار

پتروشیمی‌های استان بوشهر همراهی بیشتری با مردم داشته باشند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: پتروشیمی‌های استان بوشهر همراهی بیشتری با مردم در مناطق میزبان خود داشته باشند.

محمد تقی ایرانی در گردهمایی مسئولان در جنوب استان بوشهر (بندر شیرینو) اظهار داشت: امیدوارم مجموعه جدید شورای راهبردی همدلی و همراهی بیشتری با مردم استان که میزبان این صنعت عظیم ملی هستند برقرار کنند و مانع تبعیض بیشتر بین نیروهای بومی شوند.

وی اضافه کرد: باید کاری کنیم جامعه محلی احساس تعلق بیشتری نسبت به صنعت داشته باشند؛ توسعه عسلویه یک مجموعه در هم تنیده است و نباید تبعیض کارگری در منطقه شاهد باشیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر بیان کرد: جذب ۵۰ درصد نیروی بومی در منطقه عسلویه خواسته جدی مردم ما است و سبب تقویت امنیت و آرامش مردم محور در منطقه می‌شود.

قدر فرصت‌های عسلویه را بدانیم

وی با بیان اینکه فرصت‌های عظیم موجود در عسلویه را باید قدر نهیم خاطرنشان کرد: عملکرد ما در منطقه باید به گونه‌ای باشد که این فرصت‌ها به تهدید تبدیل نشود.

ایرانی افزود: قطب انرژی کشور و شورای راهبردی می‌تواند محرومیت زدایی را بیش‌تر در برنامه خود قرار دهد و مراکز آموزشی، درمانی و توسعه آب شیرین کن‌ها بویژه استفاده از نیروهای بومی در اولویت قرار گیرد.

ایرانی تاکید کرد: صنعت عسلویه باید قدر میزبانان خود را بدانند و تأمین شغل کمترین خواسته جامعه پیرامون است. پیوند صنعت با مردم منطقه بسیار مهم است و مردم انتظار دارند بخشی از درآمدهای پتروشیمی‌ها در زیرساخت‌های منطقه هزینه شود.

وی ادامه داد: پذیرش مسئولیت اجتماعی از سوی پارس جنوبی عملاً باید تحقق یابد. عزیزان گفتند ۱۲ میلیارد دلار سهم صادرات فرآورده‌ای پتروشیمی بوده است آیا حداقل سالیانه ۵۰۰ میلیون دلار نباید صرف توسعه استان شود؟ آیا این مطالبه زیادی است از سوی مردم و مسئولین استان بوشهر؟

لزوم توجه به نیروهای بومی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تاکید کرد: شاهد بکارگیری نیروهای بی‌شماری از افراد غیر بومی هستیم و ظاهراً هیچ بنایی برای تغییر رویه شرکت‌های منطقه جنوب استان نیست.

وی با بیان اینکه آوردن آشپز و آبدارچی و نگهبان و سرایدار از سایر استان‌ها چه معنایی دارد؟ گفت: آیا اینها را نمی‌توانید در استان تأمین کنید؟

ایرانی افزود: ما دانشکده نفت و گاز در دانشگاه بزرگ خلیج فارس داریم که نیروی متخصص و با سواد برای کل کشور تربیت می‌کند. مدیران پارس جنوبی پاسخ دهند چند درصد این فارغ التحصیلان را به کار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: من به شما قول می‌دهم با تفاهم نامه‌ای که با سازمان فنی حرفه‌ای استان داریم هر تخصصی که لازم دارید به مردم ما اعلام کنید کمتر از سه ماه به شما کارگر و تکنسین ماهر تحویل می‌دهیم.