با حمایت شورای راهبردی:

۶۹ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس در جنوب استان بوشهر اختصاص یافت

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر،جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۹ میلیارد تومان توسط سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و وزارت نفت برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس در این چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر اختصاص یافت.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر روز پنجشنبه به نقل از حجت الاسلام موسی احمدی در نشست با مدیرکل و شورای معاونان و مشاوران آموزش و پرورش این استان اظهار کرد: از این میزان اعتبار ۳۵ میلیارد تومان از سوی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و ۲۵ میلیارد تومان  از محل  اعتبار وزارت نفت تامین شده است.

وی بیان کرد: همچنین با وجود پایان عملیات احداث برخی از مدارس و تامین تجهیزات، اما به دلیل مشکل برق، افتتاح این پروژه‌ها به تعویق افتاده بود که پس از برگزاری نشست مشترک با مدیران سازمان‌های مربوطه، ۹میلیارد تومان برای حل این مشکل و افتتاح مدارس در هفته دولت اختصاص یافته است.

احمدی یادآور شد: در مجلس نهم در نامه‌ای به وزیر نفت موضوع نخبه پروری را مطرح کردم که پس از آن نامه، تامین اعتبار این موضوع به سازمان منطقه ویژه واگذار شد که تاکنون نیز ادامه دارد و  پس از نشست‌های متعدد با وزیر و معاونان وزارت نفت، شورای راهبردی پتروشیمی‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۰ و ۳۸۰ میلیارد تومان برای سال ۱۴۰۱ اختصاص داده است.

وی تاکید کرد: ما پیگیریم که این اعتبار در سال جاری به یکهزار میلیارد تومان معادل نیم درصد صادرات پتروشیمی افزایش یابد.

احمدی با اشاره به اهمیت بومی گزینی در استخدام‌ها برای حل مشکل نیروی انسانی اظهار کرد: برای تبدیل وضعیت نیروهای حق التدریسی با رایزنی فراوان موفق به افزایش سهمیه استان بوشهر شدیم که ۲۰۰ نفر فقط در شهرستان‌های کنگان و عسلویه تبدیل وضعیت شدند که گامی مهم در راستای حل مشکل نیروی انسانی در این ۲ شهرستان بود.

وی گفت: باید با استفاده از معلمان معتقد به آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب، زمینه تحقق اهداف سند تحول بنیادین و پرورش نسلی آینده ساز در مدارس استان فراهم شود.

احمدی افزود: گاهی اوقات در فضای مجازی بحث‌هایی در زمینه اختلاف نمایندگان استان با هم و یا نمایندگان با مسئولان استان بوشهر مطرح می‌شود که واقعیت عینی ندارد و به طور غیر واقعی به آن دامن زده می‌شود، هر چند اختلاف سلیقه برای حفظ منافع حوزه انتخابیه و استان طبیعی است.
رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی شده است تا نشست مشترک مجمع نمایندگان با رییس جمهور، وزرا، معاونان وزرا، مسئولان استانی و مدیران کل برگزار شود.

پیش بینی اختصاص صددرصدی اعتبار وزارت آموزش و پرورش در سال جاری

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ اعتبار مناسبی برای وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به تصویب رسیده است که پیش بینی می‌شود صددرصد این اعتبار در اختیار این  وزارتخانه و سازمان قرار گیرد.

غلامحسین کرمی عنوان کرد: تصویب لایحه بندی در شرایط فعلی اقتصادی، کار سخت و مهمی بود که با همکاری دولت و مجلس، این خواسته عمومی معلمان به قانون تبدیل شد.

وی افزود: افزایش دستمزد کارکنان و کارگران راه اصلی بهبود معیشت آنها نیست، بلکه باید روند افزایش گرانی و تورم کنترل شود.

کرمی با بیان اینکه بیشترین مدارس تخریبی استان در حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان است، تاکید کرد: باید در توزیع امکانات، اعتبارات و فرصت‌ها عدالت رعایت شود تا همه مناطق استان متوازن رشد کنند.

نماینده دشتی و تنگستان  تاکید کرد: برای ساخت مدارس جدید در دشتی و تنگستان ، ضمن اینکه از اعتبارات در اختیار نماینده، بودجه احداث چهار  مدرسه در هر سال اختصاص می‌یابد، از طریق سازمان نوسازی مدارس، وزارت نفت و اعتبارات استانی برای حل این مشکل مهم مردم منطقه، تلاش ‌می‌کنم.

وی در پاسخ به پیشنهادات مدیرکل آموزش و پرورش در خصوص راه‌اندازی بیمه، بانک و بیمارستان فرهنگیان گفت: اگر این پیشنهادات به صورت کارشناسی شده تدوین شود، آماده ارائه در قالب طرح به مجلس هستم.

احداث ۵۰ سالن ورزشی سرپوشیده در مدارس استان

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: طرح ملی نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان طرح شهید سلیمانی با اعتبار ۳۰ میلیارد تومان برای احداث ۵۰ سالن ورزشی سرپوشیده و زمین چمن مصنوعی در مدارس استان با هدف ارتقا سرانه ورزش دانش‌آموزری شروع شده است.

علی موحدی اظهار کرد: با توجه به افت آشکار و پنهان دانش‌آموزان به دلیل شرایط کرونایی، تاکنون سه هزار و ۵۰۰ کلاس تقویتی در طرح “جبران و تثبیت یادگیری دوره ابتدایی” برای دانش‌آموزان دارای شاخص “نیاز به تلاش بیشتر” در مدارس استان برگزار شده است.

وی تاکید کرد: تامین اعتبار برای استمرار این طرح آموزشی و همچنین اجرای طرح‌هایی برای کاهش آسیب های اجتماعی ناشی از دوران کرونا، ضروری است.

موحدی با اشاره به اهمیت ارتقا شان و جایگاه معلم در جامعه و بهبود معیشت و ارائه خدمات مطلوب رفاهی و درمانی به معلمان گفت: راه‌اندازی بیمارستان فرهنگیان در مراکز استان‌ها و بیمه و بانک فرهنگیان یکی از راهکارهای پیشنهادی است که می تواند نقش مهمی در تحقق ارتقا منزلت معلم داشته باشد.

وی ادامه داد: بانک فرهنگیان با پشتوانه حقوق و پس انداز یک میلیون شاغل و میلیون‌ها ولی دانش‌آموز، می‌تواند زمینه مناسبی برای تامین مسکن و خودرو فرهنگیان به ویژه نومعلمان فراهم سازد.

وی با بیان اینکه در سه سال پایانی دولت گذشته، بودجه‌ برای تامین تجهیزات اداری و آموزشی در اختیار آموزش و پرورش استان قرار داده نشده بود، عنوان کرد: با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی در دولت جدید  مناقصه خرید تجهیزات اداری و آموزشی مدارس استان برگزار شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: با توجه به شرایط خاص عسلویه و جزیره خارگ، بخش عمده‌ای از فرهنگیان این دو شهرستان و منطقه از نیروهای غیربومی هستند.

وی اضافه کرد: در دیدار اخیر با وزیر آموزش و پرورش درخواست جذب تعدادی نیرو برای خدمت در شهرستان عسلویه، منطقه خارگ و مناطق پشتکوه دشتستان و تنگستان با شرط ماندگاری حداکثری ارائه شده است.

موحدی با اشاره به ماده ۱۷۲ قانون مالیات های مستقیم در خصوص کمک‌های غیر نقدی بلاعوض اشخاص اعم از حقیقی یا حقوقی برای تعمیر، تجهیز، احداث و یا تکمیل مدارس و اردوگاه‌های تربیتی گفت: عملیاتی شدن این ماده قانونی و پرداخت بخشی از مالیات مودیان بزرگ به آموزش و پرورش، می‌تواند تاثیر زیادی در حل مشکلات نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور داشته باشد.

وی گفت: هماهنگی و همدلی مطلوب و کم نظیری بین آموزش و پرورش استان با امام جمعه، نماینده مجلس خبرگان، استاندار، نمایندگان مجلس و نهادهای انقلابی  برقرار است که امیدواریم نتیجه این هماهنگی ارائه خدمات مطلوب به مردم استان در دولت مردمی ایران قوی باشد.