مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر + نماینده جنوب استان بوشهر در مجلس

با کلنگ زنی احداث سالن ورزشی مدارس متوسطه سمیه و فاطمه زهرا (س) کنگان

در آیینی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و نماینده جنوب استان در مجلس و با کلنگ زنی احداث سالن ورزشی مدارس متوسطه سمیه و فاطمه زهرا (س) کنگان، اجرای طرح ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان شهید سلیمانی در شهرستان‌‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم و منطقه بردخون با هدف ارتقاء سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی شروع شد.

به گزارش جنوب استان در آیینی با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر و نماینده جنوب استان در مجلس و با کلنگ زنی احداث سالن ورزشی مدارس متوسطه سمیه و فاطمه زهرا (س) کنگان، اجرای طرح ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان شهید سلیمانی در شهرستان‌‌های دیر، کنگان، عسلویه و جم و منطقه بردخون با هدف ارتقاء سرانه فضاهای ورزشی دانش آموزی شروع شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در آیین کلنگ زنی سالن ورزشی مدارس متوسطه سمیه و فاطمه زهرا (س)  با بیان اینکه نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس، یکی از کارهای خوب و ماندگار حضرت امام(ره) در کنار هزاران کار خوب و ارزشمند دیگر بنیانگذار فقید انقلاب است، اظهار کرد: این تصمیم‌گیری تاریخی سبب شد تا توطئه، ترفند و برنامه‌ریزی استکبار جهانی برای از بین بردن نام و یاد فلسطین بی اثر شود.

وی ادامه داد: اگر تصمیم حکیمانه امام راحل نبود، نسل‌های بعد فراموش می‌کردند که قدسی هم بوده و هست و این نامگذاری تا ابد خاری در چشم آمریکا، اسراییل و انگلیس است.

وی عنوان کرد: مبلغ اولیه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان ۷ میلیارد تومان بود اما در جلسات اخیری که با وزیر و معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش داشتیم، اعتبار طرح به ۱۵ میلیارد تومان افزایش یافت و بقیه بودجه مورد نیاز از طریق آورده استانی تامین می‌شود.

وی ادامه داد: در اسفند سال گذشته تفاهم‌نامه احداث ۸ سالن ورزشی سرپوشیده و ۳۶ زمین چمن مصنوعی با وزارت آموزش و پرورش منعقد شد که بر اساس برش استانی برای هر حوزه انتخابیه ۲ سالن ورزشی سر پوشیده و برای هر شهرستان و منطقه ۲ زمین چمن مصنوعی اختصاص یافت.

وی تاکید کرد: پس از رایزنی‌های مجدد نمایندگان استان در مجلس، تعداد سالن‌ها به ۱۴و زمین چمن مصنوعی به ۴۴ زمین چمن افزایش یافته است و اکنون سعی داریم این تعداد به ۵۰ زمین چمن و ۲۰ سالن ورزشی افزایش یابد.

وی با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم گقت: فرهنگیان استان از نجیب‌ترین معلمان هستند به همین دلیل باید در تجلیل از مقام همکاران از هیچ کوششی دریغ نورزیم.