مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر

۷۰ زمین چمن مصنوعی و سالن ورزشی در مدارس استان بوشهر احداث می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: در اجرای طرح نهضت ایجاد فضای ورزشی تعداد ۵۰ زمین چمن مصنوعی و ۲۰ سالن سرپوشیده در مدارس این استان احداث می شود.

علی موحدی دوشنبه شب در جمع خبرنگاران شهرستان دیر افزود: اجرای این طرح با اولویت مناطق محروم است و انقلابی در ایجاد فضای ورزشی آموزشی استان اتفاق خواهد افتاد.

وی گفت: با همکاری و موافقت بنیاد مستضعفان ۷۰ هکتار زمین در اختیار آموزش و پرورش استان قرار گرفت که برای ایجاد طرح ها و فضای آموزشی از آنان استفاده خواهیم کرد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: برای ایجاد عدالت در توزیع امکانات، سرانه ها و تجهیزات مدارس با بکارگیری ظرفیت گروه های جهادی طرح ایجاد قرارگاه عدالت تربیتی در استان اجرایی خواهد شد.

وی بزرگ ترین چالش آموزش و پرورش استان را مشکلات مالی دانست و گفت: طرح موضوع مشکلات مالی در کمیته ویژه در استان مطرح  و قرار شد از ماده ۱۷۲ قانون مالیات مستقیم هزینه های قابل قبولی به آموزش و پرورش واریز شود.

موحدی با اشاره به کمبود ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی انسانی در استان افزود: با استفاده از آموزش تربیت معلم، خرید خدمات آموزشی، آزمون استخدامی،سرباز و طلبه معلم و مابقی از اضافه تدریس به نیروهای بازنشسته فرهنگی کمبودها برطرف خواهد شد.

وی ظرفیت خبرنگاران در انعکاس فعالیت های آموزش و پرورش را مهم خواند و گفت: باید با خبرنگاران تعامل داشت و در جهت فعالیت های آموزش و پرورش از ظرفیت اصحاب رسانه بهره برد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: معلمان در دوره ویروس کرونا و آموزش های مجازی نقش بسزایی داشتند که باید نگاه ویژه ای به زحمات آنان شود.

عبدالحسین جهانگیری افزود: آموزش و پرورش در معیارهای گام دوم انقلاب حرکت شتابانی به خود می گیرد و مستندات سردار شهید بردستانی جمع آوری شده است .

وی گفت: در حال رایزنی برای جانمایی بهتری برای اردوگاه ورزشی فرهنگی برای دانش آموزان هستیم.