هم اندیشی جوانان و نوجوانان استان بوشهر با محوریت دغدغه جوانان نخبه و مدیران جوان انقلابی

برگزاری جلسه هم اندیشی جوانان و نوجوانان استان بوشهر با معاون سیاسی امنیتی استاندار

بوشهر- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: ۲۰ شرکت پتروشیمی در استان بوشهر داریم و بیش از ۶۰ درصد درآمد و اعتبار کشور از استان ما تأمین می‌شود.

محمد تقی ایرانی صبح یکشنبه در نشست هم اندیشی با جوانان و نوجوانان اظهار داشت: ملت ایران در طول تاریخ، ملتی آزادی خواه، معتقد به اسلام، با فرهنگ و تمدن و ملتی مؤثر در حوزه‌های مختلف در دنیا بوده‌اند و به هیچ چیزی وابستگی نداشته‌اند.

وی افزود: به برکت انقلاب اسلامی ما امروز در استان بوشهر ۲۰ شرکت پتروشیمی داریم و بیش از ۶۰ درصد درآمد و اعتبار کشور از استان ما تأمین می‌شود و در حوزه اشتغال در این شرکت‌ها ما باید به سمتی حرکت کنیم که اولویت با نیروهای استان بوشهر به ویژه جنوب استان که میزبان این صنایع هستند باشد.

ایرانی ادامه داد: مردم در جنوب استان به جهت رشد و توسعه کشور، مشکلات زیادی از جمله آلودگی آب و هوا را متحمل می‌شوند اما اگر تحت این شرایط هیچ گونه عایداتی به این مردم تعلق نگیرد، ظلم در حق آنان است و ما باید در مقابل این ظلم‌ها ایستادگی کنیم و اجازه ندهیم که به نیروهای بومی بی توجهی شود.

سهم ویژه برای اشتغال بانوان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت: در این حوزه که ما به دنبال حداقل ۵۰ درصد استفاده از نیروهای بومی هستیم، سهمی نیز باید به بانوان داده شود و از توانمندی آنان استفاده شود.

وی افزود: صنعت نفت و پتروشیمی، بندر شیرینو را به یک قطب جمعیتی تبدیل کرده است و یکی از مطالبات جدی ما باید ارتقای این روستا به شهر باشد و این منطقه از لحاظ ساخت مدارس نیز باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: با این همه ظرفیت استان بوشهر، تیم‌های ورزشی در وضعیت خوبی قرار ندارند و جوانان ورزشکار ما برای ایجاد نشاط و انگیزه و شادابی در جامعه در وضعیت بلاتکلیفی قرار دارند.

ایرانی گفت: دو تیم ریشه دار شاهین و ایرانجوان بوشهر از پیش از انقلاب نیز وجود داشته‌اند که توسط مردم و شهرداری اداره می‌شدند و امروزه سو مدیریت در حوزه ورزش و جوانان و هیئت فوتبال استان باعث شده تا توانایی اداره این دو تیم فوتبال را نداشته باشند.

حمایت از فوتبال استان

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: با این سرمایه عظیمی که در استان بوشهر وجود دارد این وضعیت زیبنده تیم‌های شاهین و ایرانجوان نیست، استان ما در سطح ملی و بین المللی بهترین فوتبالیست‌ها را ارائه داده است و تمامی ملت ایران به آنها افتخار می‌کنند، اما با کمترین هزینه این استعدادها حفظ نمی‌شوند.

ایرانی با تاکید بر ظرفیت جوانان ورزشکار و فوتبالیست‌های استان بوشهر گفت: دولت و استانداری نمی‌توانند اداره تیم‌ها را برعهده بگیرند اما از آنها حمایت می‌کنند و حمایت از آنها را ضروری می‌دانیم، افراد در صنایع پتروشیمی باید از این تیم‌ها حمایت کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همچنین گفت: امروزه متأسفانه با تمامی ظرفیت‌ها و استعدادهای فوتبالی استان بوشهر سرمایه‌های ما در استان بوشهر به یغما می‌روند و جوانان سرخورده می‌شوند.

سپردن مسئولیت‌ها به جوانان

وی در ادامه گفت: عدم وجود مدرسه ابتدایی در روستای درازی از توابع شهرستان دشتی، روستایی که صاحب علم و دانش و تاریخ و دیرینه است زیبنده مردم این روستا نیست و این مسئله باید پیگیری شود.

وی با اشاره به تأکیدات رهبر مبنی بر سپردن میدان به جوانان بیان کرد: بهتر است در بحث مدیریت از جوانان استفاده شود و جوانان باید تحولات جامعه را ایجاد کنند و آینده کشور را رقم بزنند.

ایرانی گفت: اولیت اول باید سپردن مسئولیت‌ها به جوانان باشد و ما به دنبال مدیران جوان به جای مشاوران جوان هستیم.

 

محمدرضا تنو دبیرکل ائتلاف جوانان انقلابی استان بوشهر استفاده از ظرفیت جوانان را یکی از بخش‌های اصلی و مهم بیانیه گام دوم انقلاب ذکر کرد و گفت: تحقق اهداف این بیانیه راهبردی، تنها از نسل جوان قابل‌انتظار است؛ چراکه جوانان به معنای واقعی پیشران جامعه هستند.

وی با اشاره به این‌که امروز درگیر یک جنگ شناختی هستیم که هدف آن ازخودبیگانگی نسل جوان است، افزود: برای مقابله با این تهدید، باید جوانان ما احساس کنند که در صحنه‌های موردنیاز از مشارکت آن‌ها استفاده می‌شود و اگر این امر تحقق یابد مشکلات به حداقل می‌رسد.

دبیرکل ائتلاف جوانان انقلابی استان بوشهر با اشاره به توصیه جدی رئیس‌جمهور برای توجه به جوانان، گفت: نگاه تخصص محور و فرهیختگی نسل جوان همان چیزی است که امروز به آن نیاز داریم و بر این اساس، حضور جوانان مطالبه گر در عرصه‌های مختلف استان را به‌طورجدی دنبال خواهیم کرد.

او گفت: شناسایی ظرفیت‌های استان بوشهر ضروری است با توجه به ظرفیت بالای این استان در بخش‌های مختلف شناسایی و فعال کردن آن‌ها ضروری است و باید از همه توانمندی‌های استان استفاده شود تا گامی در زمینه توسعه نسل نوجوانان و جوانان استان برداشته شود و ما تمام توان خود را برای حمایت از جوانان موفق و مدیران جوان بوشهری به کارخواهیم بست.

تنو در ادامه اظهار داشت: مطالبه گری از ابتدایی‌ترین حقوق نوجوانان و جوانان محسوب می‌شود که در بسیاری از قوانین داخلی و بین‌الملل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به آن پرداخته‌شده است و در انقلاب اسلامی به آن تأکید فراوان دارد، اصل ۸ قانون اساسی به امربه‌معروف و نهی از منکر اختصاص دارد که خود این اصل احیاگر مطالبات است که مهم‌ترین اصل آن مطالبه مردم از مسئولین است که باید انجام شود. جوانان متخصص، متعهد و صاحب‌نظر در حوزه‌های مختلف باید بر روند تصمیم‌گیری در جلسات کاری استان نظارت داشته باشند و خروجی و دستاورد این جلسات را پیگیری کنند.

تنو در آخر عنوان کرد : تشکر ویژه دارم از مدیر کار آمد و دلسوز جوانان نخبه و انقلابی استان بوشهر دکتر ایرانی ، با توجه مشغله کاری که ایشان داشتند اما وقت گذاشتند و حضور پیدا کردند در جلسه و نکته نظرات جوانان را گوش دادند و پاسخ دادند؛ همینطور جناب آقای موسوی نژاد مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری که در جلسه حضور داشتند.

ابراهیم بهمنی نماینده مردم بندر شیرینو در شورای اسلامی، اظهار داشت: گلایه و شکوه های مردم از گرانی های کمرشکن، بیکاری، تورم افسارگسیخته، نبود یا ضعف شدید نظارت، نبود مدیریت هوشمند، دلسوزانه و دردمند است و این گلایه ها بجاست.

امروز از کام تلخ مردم روستای پانزده هزارنفری با شما صحبت می کنم، مردمی که همیشه در صحنه بودند و عاشق این انقلاب و نظام هستند ، مردمی آگاه، قدرتمند، شهیدپرور مانند کوه‌های استوار که همواره موجب تداوم و استحکام در صحنه انقلاب بوده و هستند

این مردم گلایه های دارند که باید به آن توجه شود. در هر کجای ایران به هر کس بگویید شهری که با پانزده هزارنفر جمعیت روستاست و کمترین امکانات از آنها دریغ شده متعجب می شوند.

بزرگ‌ترین روستای جنوب کشور فاقد درمانگاه ، مدرسه دبیرستان پسرانه، آتشنشانی، سالن چند منظوره جهت ورزش آقایان و بانوان ، کتابخانه ، فضای مناسب جهت تفریح و سرگرمی ، پارک بانوان ، مجتمع فرهنگی و هنری و …

مشکلاتی همچون : اسکله صیادی ، فقر فضای سبز ، مبلمان شهری، عدم توجه مسئولین به شهر شدن روستا ۱۵ هزار نفری، نداشتن معلمان توانمند و متخصص مدارس و … از مشکلاتیست که گریبانگیر مردم است.

در زمان های اولیه استارت پروژه پارس جنوبی صحبت های مدیران ارشد شرکت های پارس جنوبی برای عدم استفاده از جوانان بومی ایراداتی مانند عدم تخصص، مهارت و تحصیلات بود اما متاسفانه با گذشت بیست سال جوانان ما هنوز در مشاغل کاذب فعالیت دارند و تعدادی هم که در صنعت شاغل اند با پیمانکاری ها و بعضا به صورت روزمزد در حال فعالیت می باشند که از هیچ مزایا و امنیت شغلی برخوردار نیستند اما اکثر نیرو های قرارداد مستقیم بدون آزمون استخدامی در شرکت ها با بند پارتی جذب شده اند.

وی ادامه داد: از پیشرفت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در حوزه «روستاها، عشایر و جهاد سازندگی» برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و مهاجرت معکوس خالی از لطف نیست.

می توان با افتخار گفت بندر شیرینو در چهل سال انقلاب به بعد از لحاظ زیرساخت ها ای مثل راه ،آب شرب،برق،گاز،تلفن،مدرسه،مساجد،امکانات ورزشی روستایی پیشرفت های چشم گیری داشته و امیدوار هستیم که مشکلات حال هم همه مرتفع شوند.