نماینده ولی فقیه

تحول در آموزش و پرورش استان بوشهر آغاز شده است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: با اجرای سه طرح دانش‌آموز، مدرسه و خانواده تراز انقلاب اسلامی و توجه ویژه به حوزه زیرساختی، تحول در آموزش و پرورش استان آغاز شده است هر چند تا افق شایسته، فاصله داریم.

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در همایش استانی تجلیل از معلمان نمونه با گرامیداشت هفته مقام معلم می‌گوید: در منظومه حیات انسانی بعضی از مشاغل آسمانی هستند و ارزش این مشاغل با معیار‌های حیات زمینی محاسبه نمی‌شود بلکه سنجه ارزشی آن‌ها آسمانی است.

او با بیان اینکه دانشمندان نظام تربیت انسان، حوزه تعلیم و تربیت در صدر مشاغل آسمانی می‌دانند، گفت: بر خلاف بسیاری از مشاغل که فلسفه آن‌ها به نفس و منفعت شخصی برمی‌گردد، اما معلم می‌کوشد تا جامعه هدفش رشد علمی پیدا کرده و دنبال نفع شخصی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه خداوند متعال اولین معلم است، گفت: ما تجلی معلم بودن خدا هستیم اگر خدایی زندگی کرده و خدایی بچه‌ها را تربیت کنیم.

آیت الله صفایی بوشهری معلمی را افتخار خود دانست و گفت: معلمی نماد تمدن، حیات، پیشرفت، نور و زیبایی است.

او بیان کرد که دانش بنیانی و حوزه علم و فناوری از ارکان مهم تمدن و نظم نوین آینده جهان است و هر کشوری که دارای تولید، خودکفایی و مرجعیت علمی باشد، می‌تواند در فضای کلان جهان به عنوان یک قدرت مطرح باشد، لذا حوزه علم و دانش بنیان از مولفه‌های اقتدار ملی و فراملی است.

امام جمعه بوشهر اعلام کرد که آموزش و پرورش ریشه اصلی تحوّل‌آفرینی، اقتدار و مولفه قدرت در جامعه است به این دلیل نگاه به آموزش و پرورش باید یک نگاه حیاتی و استراتژیک باشد.

آیت الله صفایی بوشهری می‌گوید: آینده و پیشرفت و اقتدار ایران در هندسه پر رقابت بین المللی وابسته به آموزش و پرورش است.

او با بیان اینکه باید استانداردترین فضا‌ها متعلق به آموزش و پرورش باشد، گفت: هر جا که بهترین ساختمان‌ها متعلق به مراکز تجاری و بانک‌ها و فرسوده‌ترین ساختمان متعلق به مدارس باشد، یعنی آن جغرافیا رشد نکرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان بوشهر می‌گوید: نخبگان آموزش و پرورش استان با تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورزی و با رویکرد بومی سازی در خصوص محتوای کتب درسی و متدلوژی آموزش، با انجام کار‌های پژوهشی، طرح و پیشنهاد تدوین کنند.