استاندار بوشهر؛

شما سربازان فرهنگی این جبهه هستید

سوال و نقد اصحاب رسانه جنوب استان بوشهر از استاندار

بسم الله الرحمن الرحیم
استاندار محترم بوشهر بزرگ
جناب آقای احمد محمدی زاده سردار عزیز
با احترام به استحضار می رسانیم طی جلسات و نظرخواهی نسبت به شرایط حساس و خطیر نظام اسلامی در آغاز دولت مردمی حضرت آیت الله رئیسی و نیاز به استفاده از مدیران جهادی و نخبگان دلسوز، خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان های جنوبی استان پیرامون آینده سیاسی این منطقه استراتژیک را خدمت حضرتعالی معروض داشتیم و اعلام کردیم.

خبرنگاران و مدیران اصحاب رسانه در شهرستان جنوب استان بوشهر در یک مطالبه یکپارچه و بر اساس آن چیزی که از مشکلات و مسائل شهرستان های جنوبی بیش از همگان می دانند، این وجیزه را خدمت شما برادر مجاهد و انقلابی تقدیم کردیم تا شاید در آینده نگاری سیاسی شهرستان ها موثر باشد و قطعا هیچ مشاوری امین تر و آگاه تر از رسانه ها برای رساندن پیام مردم و دلسوزی برای این جغرافیای مظلوم و محروم نیست.

خبرنگاران و مدیران اصحاب رسانه چند نکته را به عرضتان رساندیم بر این باور بودیم جنابعالی بر تغییرات در بدنه ادارات و ارگان ها مشکلات مردم کمتر خواهد شد، شرایط مورد اجماع با محوریت و اولویت «کارنامه و برنامه ها» به شرح زیر تقدیم گردید:

۱- بومی باشد. (آشنا به موضوعات کلی شهرستان ها)
۲- جوان انقلابی باشد(بر اساس منشور گام دوم انقلاب اسلامی)
۳- دارای سوابق اجرایی موفق باشد.
۴- روحیه فراجناحی داشته باشد.
۵- دارای برنامه کارشناسی و تخصصی در جهت ارتقا و رفع مشکلات شهرستان ها باشد.
۶- عدالتخواه، فساد ستیز و مردم محور باشد.

حال چند سوال اینجاست؟
۱-چند درصد از موارد مطروحه انجام شد؟
۲- در نشست های رسانه ای خود چند درصد از نقطه و نظرات (دیدگاه) اصحاب رسانه استفاده کرده اید؟
۳- چند درصد از مدیران کل ، فرمانداران و … موظف به پاسخگویی به مردم و رسانه کرده اید؟
۴-چند درصد از مدیران جوان استفاده کرده اید؟
۵-طبق دستور دولت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی تغییر بانیان وضع موجود چند درصد انجام شده؟

بیانات مقام معظم رهبری بیانات در دیدار استانداران سراسر کشور‌‌
نکته‌ی اصلی و اساس قضیه این است که استاندار در هر استانی جایگاه خودش را درست تشخیص بدهد و به معنای واقعی کلمه، مسئولیت‌های این جایگاه را بر دوش خودش احساس کند. به گمان بنده استاندار در هر استانی، نقش رئیس دولت را در آن استان دارد. نمیشود استاندار بگوید که فلان بخش به مسئولیت خودش عمل نکرد و این کار به این دلیل عقب افتاد؛ نه، استاندار باید با تلاش خودش، با تماس با مرکز و دولت، کاری کند که همه‌ی بخش‌های مختلف بتوانند کارشان را آنجا انجام دهند. استاندار لازم است کارها را پیگیری کند، تا انجام بگیرد؛ ما تا الان ملاکمان برای ضعف و قوت استاندارها این بود؛ یعنی اگر یک استاندار هر هفته شورای تأمین را هم تشکیل بدهد و کارهای دیگر هم بکند، اما کارهای استان پیش نرود – ولو کارهایی که مربوط به وزارت راه است، مربوط به وزارت نیرو یا فلان وزارتخانه است – ما استاندار را ضعیف میدانیم؛ قضاوت ما در مورد استاندارها ناشی از این مسئله است. پس، اولین مطلب این است که استاندار جایگاه خودش و مسئولیت سنگینی را که پذیرفته، بداند.

مجدد یک سوال از استاندار عزیز:
چند درصد مدیران عامل و ارشد در پارس جنوبی به دستور و پیشنهاد شما به انتصاب رسیده است؟
روزانه تعداد بالایی استخدامی در عسلویه به صورت غیربومی در حال به کارگیری هستند که جوانان بومی جویای کار به سر و صورت می زنند
با تشکر خبرنگاران و مدیران اصحاب رسانه شهرستان های جنوبی استان بوشهر