معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر

اقناع‌سازی افکار عمومی و تبیین سخنان رئیس جمهور در خصوص جراحی اقتصادی و هدفمندی یارانه‌ها ضروری است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر:باید همه رسانه‌ها، خبرنگاران و سخنرانان و صاحب‌نظران در آگاه‌سازی مردم در راستای خنثی کردن اهداف معاندان و دشمنان اقدام کنند.

بوشهر با بیان اینکه تحول در حوزه اقتصادی کشور زمینه جلوگیری از مشکلات اقتصادی و پیشگیری از تخلفات و رانت‌خواری فراهم کرده است اظهار داشت: همه کارشناسان در معایب ارز ترجیحی و اصلاح ساختار اقتصادی به نفع مصرف کننده، تولیدکننده و امنیت اقتصادی اتفاق نظر داشته و با این طرح دست رانت‌خواران و دلالان از سفره مردم کوتاه خواهد شد.

محمدتقی ایرانی با بیان اینکه رئیس جمهور در اصلاح اقتصادی آبرو خود را گرو گذاشته است تصریح کرد: باید همه رسانه‌ها، خبرنگاران و سخنرانان و صاحب‌نظران در آگاه‌سازی مردم در راستای خنثی کردن اهداف معاندان و دشمنان اقدام کنند.

وی از اجرایی شدن طرح یارانه معیشتی به دهک‌های مختلف جامعه خبر داد و بیان کرد: این طرح در ۲ ماه به صورت نقدی پرداخت شده و پس از آن کالا برگ الکترونیکی در تامین کالاهای اساس کلیه شهروندان عرضه خواهد شد و قطعا معیشت مردم ساماندهی می شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به کمبود روغن و آرد در جهان از جمله اروپا و برخی کشورهای آسیایی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از روغن و گندم دنیا از اوکراین و روسیه تامین می‌شود، جنگ بین این دو کشور مشکلاتی در این عرصه در جهان ایجاد کرده است و اکثر کشورها برای تامین نیازهای خود ضمن ذخیره‌سازی مایحتاج عمومی، سیاست‌های اقتصادی متناسب با وضعیت موجود را در دستور قرار داده اند.

ایرانی پیوند امور اقتصادی با امور سیاسی، امنیتی و انتظامی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: این مهم نشان می‌دهد اقتصاد پایه توسعه کشور است و جراحی اقتصادی بر مبنای آرامش جامعه در حوزه معیشتی در اولویت سیاستهای جدید دولت سیزدهم قرار دارد.

وی تبیین سخنان رئیس جمهور در عرصه اقتصادی و پرداخت یارانه نقدی به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه اصحاب رسانه، ائمه جمعه، جماعات و صاحب‌نظران در شفاف‌سازی این مهم تلاش کرده و فضاسازی معاندین و مخالفین نظام را به نفع مردم و آرامش روانی جامعه مدیریت کنند و به مردم اطمینان می‌دهیم به اندازه نیاز ذخیره‌سازی صورت گرفته و باید با قاطعیت از هرج‌ومرج در بازار به‌ویژه جلوی قاچاق کالاهای اساسی بطور جد ممانعت شود و مردم مطمئن باشند با هرگونه کم‌فروشی و احتکار و گران‌فروشی با شدت برخورد خواهد شد.