معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری

مغازه‌ها تخلف کنند، برخورد می‌شود/ مردم تخلفات را اعلام کنند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر از ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی در این استان خبر داد و گفت: قیمت ۴ قلم امروز به استانداری اعلام شده و با بروز کوچک‌ترین تخلفی اقدام کرده و نسبت به نصب پلاکارد همچنین پلمب مغازه برای متخلفین و محتکران اقدام خواهد کرد.

علی باستین معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هدف از ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی و با سیاست حمایتی و اقتصادی است که نوسانات داخلی را کنترل کرده و از تورم جلوگیری کرده، مانع از افزایش کالاها شده و از اقشار آسیب‌پذیر و دهک‌های پایین جامعه نیز حمایت کند.

وی گفت: این طرح در سال ۹۷ و در دولت قبل شروع شده و به ۲۵ کالا از جمله لوازم آرایشی تعلق‌گرفته بود که با مخالفت‌هایی مواجه شده و معایب بسیاری داشت؛ در آغاز دولت مردمی مطرح و کارشناسی شده و آن را هدفمند کرده به ۸ قلم کالا اختصاص داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر بیان کرد: یارانه کالاهای اساسی به‌حساب سرپرستان واریز شده و برای سه دهک اول ۴۰۰ هزار تومان و برای سه دهک دوم نیز ۳۰۰ هزار تومان واریز شده و هم اکنون قابل برداشت است.

باستین افزود: نتیجه بد اجرای این طرح در دولت قبل باعث کاهش بهره‌وری تولید شده و به استقلال کشور نیز لطمه وارد کرده است که دولت فعلی از خودش آبرو گذاشته و قطعاً در مدت کوتاهی اثرات خوبی را برای مردم به ارمغان خواهد آورد.

وی عنوان کرد: اگر یارانه به برخی افراد واریز نشده به دلیل این است که مشمول اجرای طرح نبوده و می‌توانند در سامانه حمایت درخواست داده که اگر شرایط لازم را داشته باشند قطعاً به‌زودی به‌حساب آنها واریز خواهد شد.

معاون اقتصادی استانداری بوشهر تصریح کرد: برای واردات مواد اولیه واحدهای تولیدی کالاهای اساسی سنتی و صنعتی در استان به دنبال تأمین نقدینگی لازم هستیم و رایزنی‌هایی را با بانک‌های عامل انجام داده و مشمول طرح خواهند بود، پس نگرانی دراین‌خصوص وجود ندارد.

باستین توضیح داد: لبنیات، روغن مایع، مرغ، تخم‌مرغ و نهادهای موردنیاز مرغداری‌های سنتی و صنعتی مشمول اجرای این طرح شده و هیچ‌گونه افزایش نرخی در سایر کالاها نخواهیم داشت و سایر کالاها نیز به نرخ قبل تحت اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: قیمت ۴ قلم امروز به استانداری اعلام شده و مرجع رسیدگی نظارت و بازرسی بر کالاها اداره کل صنعت و معدن و تجارت، مسؤول تأمین و تولید کالاها اداره کل جهاد کشاورزی و متولی صدور حکم و برخورد قضایی با متخلفین نیز تعزیرات حکومتی استان است که با بروز کوچک‌ترین تخلفی اقدام کرده و نسبت به نصب پلاکارد همچنین پلمب مغازه برای متخلفین و محتکران اقدام خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر با بیان اینکه مردم تخلفات را اعلام کنند، تأکید کرد: به دلیل اینکه ما در جریان اجرای طرح بوده‌ایم به‌اندازه کافی مرغ منجمد، شکر، لبنیات و … ذخیره‌سازی کرده‌ایم تنها در تأمین روغن مشکلی وجود دارد که تا روزهای آینده مشکل برطرف شده و به همراه سایر کالاها به‌زودی در بازار به‌وفور یافت می‌شود که لازم است مردم آرامش خود را حفظ کرده و خودشان را اذیت نکنند.

باستین اضافه کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم مشکلی وجود ندارد و لازم است به‌اندازه کافی و موردنیاز خرید کرده چراکه نیازی به خرید مازاد نبوده و همه کالاها به‌راحتی یافت شده و اصلاً قرار نیست قیمت کاذبی برای کالاها ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های اجرای این طرح در آینده‌ای کوتاه این است که نیازی به درج قیمت بر روی کالاها نداشته چراکه قیمت‌ها واقعی شده و در بازار رقابت انجام می‌شود.