قهرمان جهان در مسابقات المپیاد

زوج بوشهری قهرمانی المپیاد جهانی را کسب کردند

عضو جوان جمعیت هلال احمر شهرستان دیر قهرمان جهان در مسابقات المپیاد جهانی آتش نشانان جهان (پرتغال) شد.

در چهاردهمین مسابقات المپیاد جهانی آتش‌نشانان جهان که در کشور پرتغال برگزار شد، تیم ایران با ۱۶ نفر در رشته‌های مختلف ورزشی در این مسابقات شرکت کرد.

موفقیت‌ها و مدال‌های رنگارنگ شرکت کنندگان تیم ایرانی در این مسابقات موجب گشت تا ایران، نائب قهرمان این دوره از مسابقات شود.

علی قاسمی از جوانان شهرستان دیر در این مسابقات موفق به کسب مدال طلای رشته دو و میدانی ۴۰۰ متری با مانع، مدال نقره امدادی و مدال برنز پرش ارتفاع شد.

این جوان بوشهری پیش از این موفق شد تا در سال ۲۰۱۷ در کشور لتونی دو مدال طلا و نقره و در سال ۲۰۱۸ فرانسه، سه مدال طلا و یک برنز کسب نماید.

علی قاسمی در گفتگو با خبرنگار فارس، مشوق اصلی موفقیت‌های کسب شده را، همسر خود دانست و گفت: خانم زهرا بهمنی که همسر بنده هستند، خود نیز رکورددار ایران و قهرمان آسیا در رشته دو و میدانی هستند.

وی تاکید کرد: در تمام سال‌هایی که در حوزه ورزشی صاحب مقام شده‌ام، تنها مسئولی که همقدم با ما بود، یونس باربرز، فرماندار دیر هستند که با حمایت‌های مالی و معنوی همراه ما شدند.

قاسمی با بیان اینکه با گرفتن وام هزینه شرکت در مسابقات را تامین می‌کنم، اظهار داشت: علاوه بر دردسرهایی که برای تامین هزینه مسابقات تحمل می‌کنیم، گاهی آسیب‌های جسمی نیز مزید بر علت می‌شوند که در مسابقات اخیر نیز در قسمت زانو دچار آسیب شده‌ام.

این جوان ورزشکار با تاکید براینکه سه ماه دیگر به مسابقات دیگری راه خواهد یافت، گفت: اصلی‌ترین مسئله یک ورزشکار دغدغه مالی او است زیرا اگر ورزشکار خیالش از هزینه‌های اصلی مسابقات راحت باشد، تمرکز خود را روی هزینه‌های جانبی و تمرینات خود می‌گذارد.

علی قاسمی که به عنوان آتش‌نشان در شرکت پلیمر آریا ساسول مشغول به فعالیت است، از وعده حمایتی این شرکت از ورزشکاران خود خبر داد و یادآورشد: حسن حیدرنژاد، مدیردفتر فرمانداری دیر، محمد بحرینی‌نژاد، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان دیر، مهندس حسین چرخند، مدیر واحد HSE، مهندس اردوان فرزین پور، مدیر واحد آتش‌نشانی و مهندس محمد مظفری رئیس ایستگاه، به عنوان حامیان بنده در این مسیر هستند.

یونس باربرز در این خصوص اظهار داشت: ورزشکاران خبره از سرمایه‌های شهرستان دیر هستند بنابراین ما تمام تلاش خود را جهت تقویت این ظرفیت‌ها به‌کار خواهیم بست.

فرماندار دیر افزود: علی قاسمی از ورزشکار جوان این شهرستان، با کسب مدال‌های رنگارنگ خود، افتخار بی‌نظیر این شهرستان شدند و به‌حتم موفقیت ایشان، موفقیت شهرستان دیر خواهد بود.

عباس ریزیان نیز در مراسم تجلیل از این جوان ورزشکار خاطرنشان کرد: جوانی که از طریق کانون شاخه آزاد وارد هلال احمر می‌شود، بر اساس توانمندی‌هایش توسط سازمان جوانان همراهی و حمایت خواهدشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر با اشاره به اینکه علی قاسمی قهرمان جهان یکی از جوانان جمعیت هلال احمر است گفت: آموزش و فراگیری بسیاری از جوانان با دوره‌های امدادی و تخصصی صورت می‌گیرد و خوشبختانه از این طریق جوانان زیادی صاحب پیشرفت‌های چشم‌گیر شدند.