یارانه

تشریح روند مردمی شدن یارانه ها و جراحی اقتصادی

فرماندار جم روند مردمی شدن یارانه ها و جراحی اقتصادی توسط دولت را تشریح کرد.

به گزارش جنوب استان به نقل از روابط عمومی فرمانداری جم، سید محمد احمد پور در مراسم تجلیل از کارگران شهرستان جم اظهار داشت: دولت آیت الله رئیسی دولتی مردمی است ؛ مردمی که متن آن کارگران بوده اند بنابراین با کارگران هم نوا و هم گام هستیم ، به همین دلیل دولت در ابتدای سال ۱۴۰۱ دست به اقدامی انقلابی و جهادی زد و حقوق کارگران را ۵۷٫۴% افزایش داد که در این چهل وچهار سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد بی نظیر بود.

احمدپور در ادامه با اشاره به بخشی از صحبت های نماینده کارگران پالایشگاه فجر جم گفت: امروز اگر در این مجموعه افتخاری هست به یقین بدانیم از وجود کارگران است ، کارگرانی که با سختی تمام همگام و همدوش سرپرست واحد ها دویدند و برای افتخار آفرینی ایران اسلامی تلاش کردند .

فرماندار جم با ابراز خرسندی از اینکه مدیرعامل پالایشگاه گاز فجر جم در حال حاضر مدیری توانمند و آگاه به مسائل کارگری و نفت و گاز است از زحمات مدیران عامل پیشین این مجموعه نیز قدردانی کرد.

وی افزود: امروز اگر بحث تبعیض در میان کارگران این مجموعه مطرح است مدیران واحد ها این را مد نظر بگیرند اگر میخواهیم کارگر و کارمند همراه و همدل باشند باید احترام برای همه باشد ؛ کلمه تبعیض که در سخنان نماینده کارگران بیان شد کلمه بسیار ناخوش آیندی برای بنده بود که قطعا در دولت آیت الله رئیسی چنین چیزی قابل پذیرش نخواهد بود؛ ایشان چنین رفتار های را دور از شخصیت و نحوه مدیریت مهندس هاشمی دانست و ابراز امید واری کرد که این دغدغه کارگران شرکت پالایش گازفجر جم در این دوره از مدیریت برطرف شود.

احمدپور در خصوص مطالبات حقوقی کارگران گفت : با اضاف شدن حق مسکن به افزایش ۵۷٫۴% حقوق ، کارگران به این مطالبه بحقشان نیز در این دولت خواهند رسید.

نماینده عالی دولت در مراسم تجلیل از کارگران شرکت پالایش گاز فجر جم در خصوص مشکلات پیش روی شهرستان جم مسئولیت های اجتماعی را یکی از خواسته های به حق مردم دانست و گفت : در راستای مسئولیت های اجتماعی این شرکت اقداماتی انجام شده و انتظار داریم این اقدامات با قوت بیشتری ادامه پیدا کند.

وی در همین خصوص محور بخش ریز به پالایشگاه و پالایشگاه به مرکز شهرستان را خواسته ای دیرینه دانست که بر زمین مانده است و افزود: پیمانکاری برای اجرای بخشی از این پروژه مشخص شد که به دلیل ایرادات فنی در کار پیمانکار پروژه متوقف شده است.

احمدپور تاکید کرد: اگر قرار است کاری انجام شود باید با کیفیت باشد چرا که خانواده های ما و پرسنل همین پالایشگاه قرار است از این زیرساخت ها استفاده کنند ، اما در صورتی که بخواهد این پروژه با همین روش ادامه پیدا کند بهتر است ادامه پیدا نکند.

وی خاطر نشان کرد: برای رفع مشکل این پروژه باید از شرکت زیرساخت گرفته شود و استانی دنبال شود.

احمدپور دومین مسئله مهم شهرستان را آب شرب دانست و گفت: وضعیت آب شهرستان بسیار نامطلوب است و از همه مردم میخواهم در مصرف صرفه جویی کنند ، از شرکت های مستقر در حوزه جم و عسلویه و کشاورزان میخواهیم برای بازگشت وضعیت آب به دهه شصت با دولت همراه شوند.

فرماندار جم خاطر نشان کرد: برداشت بی رویه آب باعث شده است که سفره های زیر زمینی آب به نحوی شوند که امروز ما در حوزه برداشت آب به دشت ممنوعه جم و ریز معروف شده ایم این حق مردمی که امرار معاششان از راه دام دار و کشاورزی بوده ، نیست که امروز دامشان آب نداشته باشد؛ بنابر این در خواست ما این است که هم پالایشگاه فجر جم و هم عسلویه با محوریت مدیرعامل پالایشگاه فجر جم ورود کنند که آب سیراف – جم در کوتاه ترین زمان ممکن وارد شهرستان شود تا مردم دیگر دغدغه آب آشامیدنی نداشته باشند.

نماینده عالی دولت در جم سومین مسئله مهم شهرستان را وضعیت خدمات درمانی در شهرستان دانست که نه متناسب با شان مردم جم است نه پرسنل نفت و گاز.

احمدپور تاکید کرد: بیمارستان توحید جم امروز در وضعیت بسیار ضعیفی است ؛ من خاضعانه میخواهم به وضعیت بیمارستان رسیدگی شود.

فرماندار جم در پایان سخنرانی خود با اشاره به وضعیت فعلی اقتصاد گفت : امروز دولت آیت الله رئیسی در حال جراحی اقتصادی است ؛ برای اینکه جراحی اقتصادی انجام شود نیاز به همراهی همه مردم هست.

وی یادآور شد: امروز دولت دست در لانه زنبوری کرده است که ارز ۴۲۰۰ میگرفتند و هیچ تاثیری بر اقتصاد ما نداشتند ؛ فرقی نمی کرد ارزترجیحی بدهیم یا ندهیم ، هییچ دولتی چنین کاری را نمی کرد چرا که نمیخواستند برای خودشان چالش ایجاد کنند، شاید این کار اعتراضات اولیه ای داشته باشد اما یقین بدانید در نهایت به نفع مستضعفین خواهد بود ، به نفع قشری خواهد بود که آینده ایران برایش اهمیت دارد.

فرماندار جم افزود: جراحی اقتصادی یعنی قطع کردن دست ثروتمندان از ارز۴۲۰۰ تومانی که هیچ اثری در رونق اقتصادی کشور ندارد چرا یک عده ارز را با این قیمت دریافت کنند و مردم مرغ را با این قیت ها بخرند؟

احمدپور گفت : مورد دیگری که درخصوص حذف ارز ترجیحی وجود دارد این است که چند هزار مهاجر افغانی دارند با کمترین هزینه از مواد غذایی کشور استفاده می کنند در حالی که هیچ تاثیری در اقتصاد ما ندارند، مطمئن باشید دولت آیت الله رئیسی به دلیل صداقتی که دارد دست به چنین اقدامی زده است میتوانست چهار سال دولت را به همان نحوی که بود بچرخاند تا دولت بعد اما با صداقت تمام آمده است تا اقتصاد را نجات بدهد.

وی اضافه کرد: خانواده شهدا بدانند این دولت هیچ تخطی از راه شهدا نخواهد کرد و انشاءالله در همان مسیر گام خواهد برداشت.