مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر

جوانان استان بوشهر برای حضور در بازار کار توانمندتر شوند

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: باید با توسعه آموزش‌های فنی و مهارتی، جوانان استان بوشهر برای حضور در بازار کار توانمندتر شوند.

مصدق کشاورزی صبح یکشنبه در نشست با مدیرکل تعاون استان بوشهر اظهار داشت: مهارت‌آموزی از اولویت‌های وزارت کار است که با جدیت در این زمینه باید حرکت کنیم.

وی اضافه کرد: کاهش زمان صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای به سه روز، رشد ۱۶ درصدی آموزش و صدور سریع گواهی مهارت، تنها بخشی از موفقیت‌های آموزش فنی و حرفه‌ای در دولت سیزدهم بوده و برنامه امسال، هفت میلیون ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در مشاغل مختلف در استان بوشهر است.

کشاورزی با بیان اینکه فرهنگ کار، مهارت آموزی و آموزش کاربردی باید از مدارس و بنیان خانواده‌ها آغاز شود چرا که در این صورت تحولی عظیم در جامعه شکل خواهد گرفت، افزود: مهمترین هدف وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال جاری مقوله اشتغال است که با همکاری سازمان‌های زیر مجموعه با تمام تلاش پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باید با اهتمام کامل در توسعه اشتغال در استان بوشهر تلاش کنند، اظهار کرد: بر اساس تفاهمات به عمل آمده و با برنامه ریزی انجام شده توسعه اشتغالزایی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای و بانک‌های زیر مجموعه وزارتخانه در سال جاری به صورت جدی پیگیری می‌شود.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوشهر با تاکید بر توسعه فرهنگ مهارت آموزی و اشتغال در جامعه، گفت: کسانی که از آموزش فنی و حرفه‌ای مدرک آموزش مهارت دریافت می‌کنند در حوزه اشتغال کمتر دچار آسیب هستند و ما وظیفه داریم پلی بین فارغ التحصیلان دانشگاهی و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باشیم تا بتوانیم کارآموزانی دارای مهارت برای بازار کار استان بوشهر آماده کنیم.

کشاورزی با بیان اینکه مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی کار راهکار برون رفت از مشکل اشتغال است، تصریح کرد: شعار هر شهروند یک مهارت می‌تواند نوید بخش آینده روشن برای ایجاد اشتغال در استان باشد و باید به این نکته که کار تنها به معنای پشت میزنشینی نیست توجه و در جهت اصلاح فرهنگ کار، تلاش کنیم.