استاندار

۵۰ درصد از کالا‌های لنج‌های تجاری باید مواد غذایی باشد

استاندار بوشهر با اشاره به صدور مجوز سفر ۹۰۰ لنج برای سفر تجاری گفت: برای کمک به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، نیمی از کالا‌های این لنج‌ها باید مواد غذایی باشد.

احمد محمدی‌زاده در نشست با معاونان استاندار، مدیرکل گمرک بوشهر و جمعی از فعالان اقتصادی با تاکید بر فعال‌تر شدن گمرکات استان، خاطرنشان کرد: گمرک بوشهر در گذشته مرکز تجارت ایران بود که با توجه به ظرفیت‌های مهم اقتصادی و تجاری آن باید راهکار‌هایی تدوین شود تا به آن زمان طلایی برگردد و نقش گمرکات در اقتصاد استان و کشور پررنگ‌تر شود.

وی افزود: باید تعاونی مرزنشینان برای کمک به زندگی و معیشت احیا و فعال شود و در این راستا یک فعال اقتصادی برای تحقق این مهم به‌عنوان مدیرعامل تعاونی مرزنشینان استان بوشهر تعیین شده است.

استاندار بوشهر با اشاره به تصویب آیین‌نامه ساماندهی کالای همراه ملوان در هیات دولت، اظهار کرد: این آیین‌نامه در سران قوا مطرح و پس از تصویب برای اجرا ابلاغ می‌شود.

وی با بیان اینکه با تصویب این آیین‌نامه ضمن تعیین نوع کالا، تعرفه ترخیص این کالا‌ها مشخص می‌شود، عنوان کرد: تقویت و بهبود اقتصاد مرزنشینان یکی از آثار و پیامد‌های آن است که نقش مهم و برجسته‌ای در اقتصاد استان و مردم دارد و در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم آماده شود.

محمدی‌زاده با اشاره به حذف ارز ترجیحی و اجرا طرح مردمی‌سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها از سوی دولت، تاکید کرد: برای کمک به اجرای این طرح و اقتصاد جامعه باید زمینه افزایش ورود مواد غذایی مورد نیاز مردم فراهم شود.

وی بیان کرد: وجود ۲ هزار شناور لنج تجاری در استان بوشهر ظرفیت مهمی در این زمینه محسوب می‌شود، که باید از آن استفاده کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به صدور مجوز سفر ۹۰۰ لنج برای سفر تجاری، افزود: برای کمک به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم، نیمی از کالا‌های این لنج‌ها باید مواد غذایی باشد.

وی با بیان اینکه شناور‌هایی که این مصوبه را اجرایی کنند تشویق می‌شوند، اظهار کرد: فعالیت تمام لنج‌هایی که سفر تجاری در پیش دارند مورد بررسی قرار می‌گیرد.

محمدی‌زاده با تاکید بر توجه همه مسئولان به تقویت وضعیت اقتصادی مردم ساحل‌نشین استان عنوان کرد: برنامه‌های یاد شده برای تقویت وضعیت معیشت و بهبود زندگی اقتصادی مردم است و در این راستا امسال تحول مهمی در حوزه اقتصاد استان ایجاد می‌شود.