مدیرکل آموزش‌وپرورش بوشهر:

۹ میلیارد تومان برای برق‌رسانی به ۱۶ مدرسه استان بوشهر نیاز است

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان بوشهر گفت: ۹ میلیارد تومان برای برق‌رسانی به ۱۶ مدرسه تحویلی به آموزش‌ و پرورش استان بوشهر نیاز است.

علی موحدی اظهار داشت: در بهمن‌ماه سال گذشته ۱۶ مدرسه از طرف اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تحویل آموزش‌وپرورش شده اما این مدارس مشکل شبکه برق دارند.

وی تصریح کرد: انتظار است با توجه به دستور استاندار بوشهر شبکه برق این مدرسه‌ها متصل و امکان استفاده از این فضاهای آموزشی تا اول مهرماه فراهم شود.

موحدی ادامه داد: قرار است عملیات اجرایی ۱۴ مدرسه نیز هم‌زمان با سوم خرداد در استان بوشهر آغاز شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر از بازگشت ۲۶ درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در استان بوشهر خبر داد و گفت: بر اساس بررسی‌های به‌عمل‌آمده چهار هزار دانش‌آموز در این استان در ۲ سال اخیر از تحصیل بازماندند که امروز با تلاش‌های انجام‌شده هزار و ۴۰ دانش‌آموز معادل ۲۶ درصد آنان به چرخه آموزش بازگشتند.

موحدی افزود: بیشترین شمار دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی و در گام بعد متوسط اول و دوم هستند.

وی اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در مدت شیوع کرونا بخشی از دانش‌آموزان به‌ویژه مناطق دورافتاده به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات آموزشی شامل اینترنت و موبایل دچار بی‌انگیزگی آنان به تحصیل شده و تلاش می‌شود زمینه بازگشت این قشر از دانش‌آموزان به چرخه آموزش فراهم شود.

۸۰۰ کلاس درس تخریبی در استان بوشهر

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر گفت: در زمان حاضر ۸۰۰ کلاس درس تخریبی معادل ۶۰ مدرسه در این استان وجود دارد که با توجه به شمار بالای کلاس‌های درس تخریبی برای رفع این مشکل برخی مدارس به‌صورت ۲ نوبته اداره می‌شوند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر افزود: بیشترین کمبود فضای آموزشی در شهرستان‌های تنگستان، دشتی، دشتستان، عسلویه و جم وجود دارد و نیاز است که این مشکل با همراهی خیران و صنایع موجود در این استان به‌ویژه در بخش جنوبی برطرف شود.

شرکت‌ها به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند

وی ادامه داد: شرکت پترو فرهنگ در عسلویه از جمله شرکت‌های نفتی است که با استفاده از ذخیره فرهنگیان فعال است و انتظار می‌رود در راستای مسئولیت اجتماعی همکاری بیشتری با آموزش‌وپرورش داشته باشد.

موحدی درباره کمبود نیروی آموزشی نیز گفت: این اداره کل برای سال تحصیلی آینده ۲ هزار و ۵۰۰ معلم کمبود دارد و انتظار می‌رود با توجه به فارغ‌التحصیلی ۶۵۰ معلم از دانشگاه فرهنگیان، ۴۰۰ نیروی خرید خدمت، جذب ۴۵۵ معلم از طریق آزمون ماده ۲۸ و ۳۰ سرباز معلم بخشی از این کمبود برطرف شود.

وی با بیان اینکه با این وجود تنها بخشی از این کسری تأمین و مابقی از اضافه تدریس شاغلان و بازنشستگان تکمیل می‌شود گفت: ۱۷۳ نیروی آموزشی تبدیل وضعیت خواهند شد.

موحدی با اشاره به رسمی کردن هزار و ۴۰۲ نیروی حق‌التدریس در استان افزود: همچنین ۵۴۵ نفر نیز امسال به جمع معلمان استان بوشهر افزوده می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با اشاره به سهمیه ۳۹۵ نفری دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در سال جاری گفت: انتظار می‌رود دانش‌آموزان و پشت‌کنکوری‌های امسال از این ظرفیت فراهم شده است، استفاده کنند چون در غیر این صورت نیروهای غیربومی از این فرصت استفاده کرده و بعد از چند سال متقاضی برگشت به محل زندگی خود شده و مشکل کمبود معلم در این استان حل نخواهد شد.